hoe kan t dat ik,na n paar dagen nadat ik van de zon verbrand ben,al ga vervellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Verbranden betekent dat de bovenste huidlaag beschadigd is. En een beschadigde huidlaag wil je lichaam graag zo snel mogelijk vervangen. Dus veel sneller dan normaal (want je verliest natuurlijk voortdurend oude dode huidcellen waar nieuwe voor inde plaats komen-het grootste deel van het stof in je huis bestaat er zelfs uit) worden de kapotte cellen door nieuwe vervangen, en dat gaat dus ZO rap, dat je oude huid nog niet eens helemaal is uigedroogd en als een los velletje op de nieuwe huid komt te liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste uitleg gegeven

Andere antwoorden (2)

als je verbrand krijg je vocht onder de huid
na een paar dagen gaat t vocht weg en laat de verbrande huid los en dat noemen ze vervellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huid is dusdanig verbrand en dus beschadigd, dat hij loslaat.