Welke ziekte doet momenteel de ronde? -zie uitleg-

Ikzelf heb 4 dagen zwaar vermoeid rondgelopen, met trillende benen hoofdpijn ed zonder energie, geen koorts. Blijken vele collega's hetzelfde te hebben [gehad]. Iets van de laatste week, anderhalve week.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (6)

Lijkt me gewoon griep..
Dus geen nieuwe ziekte, gewoon een griepje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dagenlang best wel een behoorlijke hitte en dan ineens dit weer. Daar moet je lichaam even aan wennen. Airco's werken ineens anders, je nachtrust veranderd. Daar heb je even voor nodig en dat merk je. We zijn zulke lange, warme periodes hier gewoon niet gewend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is momenteel sprake van een grieptoename.
Zie http://www.degrotegriepmeting.nl/?thisarticle=386
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat een Bofepidemie op uitbreken op dit moment onder studenten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bofepidemie dreigt onder studenten AMSTERDAM - In enkele studentensteden in Nederland zou er een bofepidemie kunnen uitbreken.

De GGD roept studenten op zich in te enten. Zij zouden vatbaarder zijn voor de bof omdat zij 'dichter op elkaar leven dan andere bevolkingsgroepen'. De infectieziekte kwam eigenlijk al jaren niet meer echt voor in Nederland. Maar de bof is weer terug. Zo is deze de afgelopen maanden geconstateerd bij driehonderd studenten van het universitair Medisch Centrum in Groningen. Eerder zijn veel gevallen waargenomen in Leiden, Delft en Utrecht.

Sinds 1987 worden kinderen ingeënt tegen de ziekte. Maar dat betekent niet automatisch een bof-vrij leven. De bof kan hersenvlies- en zaadbalontsteking en doofheid veroorzaken. Het wordt overgedragen via lucht en speeksel, bijvoorbeeld door hoesten, niezen en zoenen.

De komende maand start de voorlichtingscampagne over de ziekte, nog voor de introductiedagen bij studenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar zover ik weet wel docent, dus gaat hij mee om lijkt mij.
Er is buikgriep in de beide Limburgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij een duidelijk gevalletje van een populaire Engelse term

Je hebt: the man flu

Het treft voornamelijk: mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, je bedoelt aanstelleritis ;-)