Zitten er als je iets ruikt, moleculen van die vaste stof of vloeistof in je neus op je neusvliezen?

Beetje goor, maar als je dus kots of poep ruikt, zou dat betekenen dat je echt kots/poep in je neus hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

In feite wel. Een geur bestaat uit moleculen van een vluchtige stof. Die moleculen komen van de poep, en raken verbonden met de geurreceptoren in je neus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. De geurmoleculen zitten dan in je neus. Echter, dit zijn niet de bacterien die het veroorzaken die in je neus komen hoor. Maar bv H2S oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet per se moleculen, maar wel deeltjes van dat wat je ruikt. Die zijn groter dan moleculen.

Maar ja, als je iets ruikt, zit een deel ervan inderdaad in je neus. Gelukkig is het er ook ZO weer uit, als je snel een frisse neus haalt.