Hoe kom ik van mijn vermoeide benen af tijdens mijn menstruatie?

Ik heb tijdens mijn menstruatie, en een paar uur ervoor, last van moeie benen. Vaak word ik 's morgens ongesteld en krijg ik dus 's nachts al moeie benen. Het voelt aan alsof ik een hele wandelvierdaagse achterelkaar heb gelopen, terwijl ik gewoon een hele nacht rustig in bed heb gelegen. Mijn menstruatiekrampen zijn bijna ni-hil als ik naproxen slik, maar toch heb ik van die vermoeide benen. Vooral met het werken is het heel irritant, omdat ik dan de hele tijd moet lopen.
Bestaat er een medicijn die hier tegen helpt? Ik word er zelf helemaal gek van, dat mijn benen zo raar doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.3K

Het beste antwoord

Mogelijk heb je last van een kortdurende hormoon schommeling, een soort PMS (Pre Menstrueel Syndroom).
Spreek erover met je huisarts. Belangrijk, omdat het je in je dagelijkse bezigheden belemmerd.
Misschien kan "de Pil", of andere als je die al hebt, de schommeling in de hand houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het eens met een kruidenthee van goudsbloem en duizendblad, waarschijnlijk we bij de natuurwinkel te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen vitamines te slikken (magnesium en B6), daar schijnen veel vrouwen baat bij te hebben bij PMS-achtige klachten. O.a. in pilvorm verkrijgbaar van het merk Solgar bij de DA-drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat je vocht vasthoudt voordat je ongesteld moet worden - en daar krijg je een doodmoe gevoel van in je benen.
Probeer 's avonds je )onder)benen wat hoger te leggen, stop voor de nacht eventueel een kussen onder je voeten (of onder het voeteneind van de matras).
Of er reguliere medicijnen zijn weet ik niet, dan kun je beter even bij je huisarts langsgaan.