Moet ik terug naar de apotheek als er een tablet ontbreekt?

Er is met een schaar 1 tablet uitgeknipt. Had ik dit zelf moeten controleren bij aanname?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit gebeurt wel vaker. De apotheek heeft dan voor een andere patient een pakje 'aangevuld'. Maar ze mogen het helemaal niet doen. Ze doen het om een vol pakje te kunnen verkopen. Ze blijven dan met een incompleet pakje zitten dat ze eigenlijk helemaal niet meer mogen 'verkopen'. Toch proberen ze het dan te slijten, omdat ze anders het geld voor dat incomplete pakje kwijt zijn. Ik zou teruggaan. Grote kans dat ze gaan zeuren dat dat nou eenmaal kan gebeuren en dat je maar moet terugkomen als je tabletten op zijn. Maar pik het niet, want ze zijn verplicht om je dat ene tablet te geven! Laat je niet wegsturen. Bovenstaande weet ik uit ervaringen van een goede vriend die zelf in die branche zit. Toegevoegd na 1 minuut: Ervan uit gaande dat je 1 tablet minder hebt ontvangen dan je voorgeschreven is he!

Ik zou het wel even melden bij die appotheek. stel je voor dat het daar regelmatig gebeurt, dan kunnen ze een onderzoek instellen naar de oorzaak daarvan. Het kan een productie foutje zij natuurlijk maar jij hoort een compleet pakje te krijgen.

Het ligt er aan hoeveel tabletten er voorgeschreven zijn. Soms schrijft de arts minder voor dan de standaard wat in het doosje zit. Dan kan de apotheker er eentje uitknippen. Kijk dus op het stickertje hoeveel er staat. Vaak gaat het dan om een kuur.

Kijk even op de verpakking hoeveel je er had moeten krijgen, mijn apotheek knipt er ook wel eens wat af als er meer in het doosje zitten dan de dokter voorschrijft. Als het klopt dat je er 1 mist dan zou ik het melden bij de apotheek.

Kijk eerst even of het aantal tabletten overeenkomt, met wat vermeld staat op het doosje. Zo niet,idd contact opnemen met de apotheek.

Ligt aan het recept wat er voor geschreven is, misschien heb je 9 tabletten voorgeschreven gekregen. Anders toch even bellen met de apotheek, wat de bedoeling is van 1 tablet minder.

Twee dingen: Kijken hoeveel tabletten zijn voorgeschreven ( als je een kuur hebt van ' zoveel' dagen, krijg je ook precies dat aantal) Als je ziet dat dit niet zo is, terug naar de apotheek. Vragen hoe het zit. Sommige tabletten zijn verslavend en sommige medewerkers bij apotheken zijn verslaafd. Een en een is twee .. en het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen. Als nooit iemand klaagt, kan men lang doorgaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100