Ik heb astma en ik zou willen weten waar de beste lucht in nederland is.Heb je schonere lucht als je hoog in een flat woont?

Ik ben ook google aan het zoeken maar ik kom er geen wijs uit waar schone lucht is.En als ik bijvoorbeeld 12 hoog woon adem ik dan schonere lucht in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Ik woon in Zeeland, en hier is veel zeewind die meestal erg schoon is, maar bij een bepaalde wind hebben we last van het botlekgebied, Antwerpse haven en zelfs van het Ruhrgebied, maar dit zijn hoge uitzonderingen, meestal is de lucht hier helder en schoon, goed te zien aan alle korstmossen die hier groeien, die zijn een prima indicatie hoe het met de luchtgesteldheid staat.
Hoger in de lucht wonen, zou wel wat schelen, bij windstil weer, maar je zal toch wel eens de flat uit moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nederland heeft een van de slechtste luchten ter wereld, er zit hier veel te veel fijnstof in de lucht. Echter dit word door de overheid stil gehouden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus je bent nergens beter uit helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt door de overheid helemaal niet stilgehouden. Je kunt het gewoon opzoeken op de website van het RIVM. Met kaartjes en al er bij. http://www.rivm.nl/milieuportaal/dossier/fijnstof/
Is u aluhoedje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan iets terug vinden ja. maar niet de ernst v/d zaak die wordt verdoezeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, van leven ga je dood.
De ANWB heeft een site met schone lucht campings en ik denk als je daar in de omgeving van bent dat de lucht redelijk schoon is.
Of je op de 12de verdieping schonere lucht hebt dat heeft denk ik veel met het weer te maken.
Of het regent of niet, of het koud is of niet, hoe staat de wind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lelystad heeft als slogan: Lelystad geeft lucht.

Maar voor de rest denk ik dat er niet veel verschil tussen zit. Al zou ik het platteland wel verkiezen boven een drukke stad, alleen al om de uitlaatgassen.

Ikzelf ben wild van de Noordoostpolder (dat bovenste gedeelte van Flevoland)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeelucht is het beste voor u. En vermijd smogmeldingen, dus niet gaan fietsen ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel niet veel uit maken of de lucht schoner is wanneer je in een flat woont . Dat zal in een klein land zoals Nederland wel helemaal niet zo gek veel uit maken.Waar de schoonste lucht is. Ik heb wel eens horen zeggen dat de lucht in de bergen schoner schijnt te zijn dan de lucht aan de kust .Maar of dat ook echt zo is dat weet ik dus niet maar voor het geval het wel zo is dan zou ik als ik jou was een vakantie boeken in Limburg want daar is het een beetje bergachtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kende iemand met zware astma die altijd met vakantie naar Zeeland ging. Zij woonde in het midden van het land en op aanraden van de dokter is zij in Limburg gaan wonen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Zondag ik woon al in zuid limburg.Toch is de lucht hier niet al te best
zondag
13 jaar geleden
Zij is verhuisd naar Heythuysen, bij Roermond, en voelde er zich stukken beter dan in Ede (Gld). Ze is er 87 jaar geworden.
In elk geval niet in de buurt van grote steden, industrie en verkeer. Dan houd je in Nederland erg weinig plekken over.
Ik merk zelf dat ik op een Waddeneiland na 1 dag extra ga hoesten (soort grote schoonmaak? eindelijk 'ruimte' in de luchtwegen?) en daarna heb ik veel meer lucht dan thuis (in Utrecht).
Hoe het met hoogte zit weet ik niet, ik denk dat dat ook veel te maken heeft met luchtstromingen, dus of je hoog in een flat 'boven' de vervuiling zit betwijfel ik.