Hoe kan ik het kokhalzen voorkomen bij het poetsen van mijn achterste kiezen?

Heeft iemand een goede tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Een herkenbaar fenomeen..
Mijn tip: Neem een tandenborstel met een korte kop.
Ontspan zoveel je kunt de spieren in hals , hoofd , schouders e.d. , ( Span alles eerst even wat aan en laat het dan als het ware ' vallen' ) maar plant je voeten stevig op de grond. (Eindje uit elkaar.) Hou je hoofd niet hoog, maar laat het losjes wat hangen.
Dan diep en rustig ademhalen vanuit de buik. Concentreer je gedachten op iets anders. Iets wat je goed beheerst en wat je niet nerveus maakt. (Denk vooral niet aan iets wat je smerig vindt!).
Poets snel en effectief, maar niet gejaagd.
Hou die lage ademhaling vast, want als die naar je borst gaat, verlies je meteen je beheersing.
Probeer maar eens. Deze ontspannings-ademtechniek is in veel meer situaties die spanning geven, of kokhals neiging, heel doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eerst alleen daar poetsen waar je geen problemen van krijgt en dan steeds een klein stukje verder tot je eraan gewend bent. Langzaam en rustig! Verder kan je een goed mondspoelmiddel kopen om tenminste iets van sanitatie achterin te krijgen terwijl je je zelf elke dag steeds verder poetst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je bijna iedere keer moet kokhalzen tijdens het poetsen,dan gaat de lol er nog wel een keer vanaf denk ik zo.
Poets daarom alle stukken in je mond waar je wel goed bij kunt. En voor zover het mogelijk is dus ook die achterste kiezen maar laat het niet zover komen dat je braak neigingen krijgt. En ga daarna over op mond water.daarmee bestrijd je ook best nog veel bacteriën en tand plak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij was de oplossing een elektrische tandenborstel met zo'n kleine ronde kop.
En rustig door je neus ademen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar, een elektrische tandenborstel hielp mij ook wel iets (want die heeft een kleinere kop), vooraf spoelen met goed koud water en vooral niet teveel tandpasta gebruiken scheelt ook veel bij mij.
Soms helpt het als ik juist achterin 'begin' met poetsen, de voorkant lukt altijd wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik n kleine tandenborstel en poets met je hoofd naar voren zodat de tandpasta niet in je keel glijd