Misschien heb je hier iets aan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Slapeloosheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1] Dat je niet goed kan slapen.

2] Dat je moeite hebt met inslapen of dat je het gevoel
hebt gedurende de nacht veel te veel wakker te liggen.

Als je overdag goed functioneert, dan is er niet veel aan de hand, maar echt slaaptekort kan een zeer nadelige uitwerking op het welzijn hebben.

Maar:
Het kan voorkomen dat iemand die bang is aan slapeloosheid te lijden, in werkelijkheid alleen minder behoefte aan slaap heeft.

Het gaat er dus maar om, in hoeverre je er last van hebt, en dan vooral overdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel roken en drinken en niet ontspannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zijn oorzaken, geen symptomen ;-)
Het duidelijkste symptoom bij slapeloosheid is dat je niet in slaap komt of niet door kan slapen. Daarnaast komen er ook nog andere symptomen kijken bij slapeloosheid:

* Moeheid
* Slaperigheid
* Prikkelbaarhied
* Rusteloosheid
* Concentratieproblemen
* Vergeetachtigheid

Bij mensen die al langere tijd aan slapeloosheid lijden zijn er een aantal symptomen die niet zo vaak voorkomen:

* Hoofdpijn
* Weinig energie
* Hoge bloeddruk
* Gewichtstoename
* Gevoel van ziekte of malaise
* Apathie

Meer lezen: http://www.slaapklachten.nl/slapeloosheid#ixzz0uq0w0PJX