Hoe kom ik snel van mijn (neus) verkoudheid af?

Ik snotter de snotter al een paar dagen, wat doe ik ertegen om er snel af te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wat bij mij altijd wonderen doet : 's morgens direct een glas water met een bruistablet vit.C 1000 mg drinken.
Het pept je enorm op, bijna beter dan koffie, en dat doe ik net zo lang tot het gekwakkel over is.

Ik eet nl. heel veel fruit en verse groenten, dus het is echt een soort 'weerstands-booster', omdat het nauwelijks kan, dat ik gebrek heb aan vit.C...Maar soms eet ik een beetje eenzijdig uit tijdgebrek : 3x in de week mozzarella met tomaten en basilicum met een knapperbroodje als avondeten, bijv.

Je kunt het eens proberen : teveel vit C plas je uit, dus het is een onschuldige zelfmedicatie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft daadwerkelijk geholpen, ben er weer bovenop!

Andere antwoorden (4)

Tegen verkoudheid bestaan nog steeds geen medicijnen. Wel kun je het wat verlichten met bijv. enkele druppels Tocotolin o.i.d. verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusdruppels, maar gebruik dat niet teveel en/of te vaak ivm irritatie van de neusslijmvliezen. Klinkt gek, maar door teveel snuiten kun je een bijholteontsteking veroorzaken, haal (hoe genant ook) je neus op ipv constant snuiten.

Het kan ook een voorbode zijn van een verkoudheid, dus eet gezond, veel vitamines, drink water en neem je rust. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stomen!! pan met heet water, kan een scheutje olie in bv stoomdruppels van dr vogel (weet niet meer precies wat, als het maar een beetje eucalyptus achtig is) boven gaan hangen, handdoek over je hoofd heen en zo 10min in en uit ademen met je neus, hielp bij mij vroeger heel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusspray gebruiken