moet je voor je eerste date je lichamelijke klachten opbiechten?

als je wacht tot het klikt is dat dan niet eerlijk tegenover de ander ,het gaat om 65+ date ,het zijn onzichtbare klachten maar soms hinderlijk,dus ook voor de ander op dat moment.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zou ik zeker niet doen.

ALS het klikt, is het relevant. Als het niet klikt is het niet relevant. En als het heel goed klikt, is het ook niet meer relevant. Dan neemt de ander je als het goed is ook met lichamelijke kwalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou je medische historie zeker niet blootleggen tijdens een eerste date, ook niet voor 65+ :-) Maar op het moment dat een onzichtbare klacht ook merkbaar wordt voor een ander en het klikt goed tussen de daters, dan zou je het wel kunnen uitleggen. Laat het van de date afhangen hoeveel je wilt vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die leeftijd mankeert er aan iedereen wel iets. Leer eerstelkaar wat beter kennen, voordat je de ander met al je zichtbare en onzichtbare mankementen opzadelt.
jc54
13 jaar geleden
Nee hoor,
ik zou eerst even afwachten of het echt wat word tussen jullie.
en dan kan je het altijd nog vertellen.
13 jaar geleden
opidel, met een eerste date legt niemand zijn zieleroerselen bloot en niemand laat het achterste van zijn tong zien.

Bedenk dat het om een date gaat. Dat geldt voor de ander ook die misschien ook t.z.t. het e.e.a heeft op te biechten als de tijd rijp is.

Zet eerst alles op een rijtje m.b.t. hoe serieus het kan worden. En hoever u hem in uw prive leven toegang geeft.

Maar geef nooit uw woning op, want dat is bijna een onomkeerbare situatie. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe je eerste date verloopt. Wanneer je je zo ontzettend op je gemak voelt meteen de eerste keer al .En het allemaal zo vertrouwd aan voelt dan zou je er eens voorzichtig over kunnen beginnen.
Je date zal je eerlijkheid dan zeker kunnen waarderen.
Maar wanneer het niet helemaal verloopt zoals je had gehoopt of wanneer je er zelf nog niet helemaal zeker van bent of dit wel het juiste moment is dan zou ik er zeker nog niet over beginnen.
Ten slotte ben je niet verplicht om meteen bij het eerste gesprekje meteen al je hele levensgeschiedenis over de tafel te gooien.
Een eerste date is voor de meeste mensen iets waar ze best zenuwachtig voor kunnen zijn en een vrolijk gesprekje zou voor mij persoonlijk dan iets meer het ijs breken dan wanneer iemand meteen begint over zijn klachten.
Mijn advies is dus om het niet al meteen bij een eerste date te doen.
En wanneer de eerste date prettig is verlopen en jullie in de loop van de tijd meer met elkaar optrekken en meer gesprekken hebben met elkaar dan zou je het wel bespreek baar kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je reactie maar mijn fout ik had het woord ;VOOR; de date wat beter moeten aangeven ,velen dachten tijdens de date ,wacht nog op reactie suzyQ kan o zo wijs reageren.
Volgens mij moet je eigen gevoel het moment bepalen waarop je dit het best kunt doen.

Ik denk overigens dat het niet verstandig zou zijn de nieuwe geliefde op de eerste ontmoeting meteen al met al je kwalen en pijntjes te overladen.

Ik zou de liefde eerst wat laten groeien om vervolgens die persoon van je lichamelijke minpuntjes op de hoogte te brengen.

Wacht echter niet te lang..want dàn kan het een beetje oneerlijk overkomen.

Breng het rustig en relativeer het ook een beetje..

Bedenk maar dat..als ieder die wat mankeert een bel om zijn nek zou dragen...je op straat geen enkel stil moment meer zou krijgen.

Met andere woorden..vele mensen mankeren iets..en naarmate je ouder wordt..wordt de kans ook almaar groter.

Tenslotte wens ik jou en jullie veel succes en geluk toe in die nieuwe liefde.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is al het bovenstaande waar maar het ligt er ook aan waarom de tegenpartij in de (eventuele) relatie wil stappen. Als het vooral een lichamelijke relatie moet worden volgens de ander dan is het wel zo eerlijk om te vertellen wat je beperkingen daarin zijn. Anders raak je aan elkaar gehecht en loopt het uiteindelijk op niets uit. En dat is voor iedereen vervelend. Als je die signalen niet hebt kan je inderdaad beter gaandeweg e.e.a. vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zou ik zeker niet doen. Als het klikt tussen jullie is er later nog tijd en ruimte genoeg om dit soort dingen te bespreken.
Zo'n eerste date is al moeilijk genoeg zonder dit soort dingen aan te snijden, dus ga er gewoon naar toe en probeer een beetje te genieten.
Probeer wel om er ook weer niet te lang mee te wachten omdat de drempel dan steeds hoger zal worden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle antwoorders hebben gelijk, geniet gewoon van de date, van het contact, en wissel levenservaringen etc uit.
Ik ben zelf 65+ en er is niets zo erg, dan dat gepraat over ziektes en mankementen, en dokters die wel of niet iets doen. Als mensen erover beginnen, dan luister ik beleefd, maar het is voor mij nooit een aanleiding om nogmaals met die personen in gesprek te gaan.
Het is zoals iemand al zei, bij 65+ gaat er iets aan komen. Bij iedereen.
Hou het vooral gezellig.
Veel plezier.