Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je wel melden dat je MRSA besmet bent als jezelf in het ziekenhuis behandeld wordt? En niet als je op bezoek gaat bij iemand?

Ik ben zelf MRSA besmet en als ik in het ziekenhuis naar de dokter moet wordt ik als een melaatse behandeld . Ik moet in een aparte wachtkamer , ben als laatste die dag aan de beurt en de dokter heeft een soort van maanmannetjespak aan.
En als ik iemand opzoek in het ziekenhuis mag ik overal komen ,op alle stoelen gaan zitten en alles aanraken.
En ja ik heb gemeld MRSA positief te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
876

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het enige wat ik kan bedenken is dat de protocollen rondom MRSA niet duidelijk zijn, zie onderstaand artikel via link.

Hierin wordt ook verwezen naar de website mrsa-net.nl waar wel degelijk staat dat op bezoek gaan ook risico's met zich mee brengt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het ziekenhuis terrecht komt dan heb je te maken met mensen met weinig of geen weerstand en is de MSRA bacterie vunest als de bacterie met dat soort mensen in aanraking komt. Op bezoek gaan bij iemand zijn vaak mensen die gezond zijn en voldoende weerstand hebben om de MSRA bacterie te weerstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding