Hoe kom je van zweet af?

Als ik loop zweet ik als ik zit zweet ik als ik sta zweet ik.
Ook bij koude temperaturen zweet ik. Hoe kom je van zweet af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

veel, overmatig zweten of transpireren is niet goed.
herken je dit?

Hyperhidrosis,overmatig zweten, wordt veroorzaakt door overactiviteit van één type zweetklier. Deze klieren bevinden zich bijna overal op het lichaam, maar vooral in de handpalmen, op de voetzolen en in de oksels.

NORMAAL TRANSPIREREN
Vele zaken kunnen normaal transpireren veroorzaken en dat geldt ook voor hyperhidrosis -maar de hoeveelheid verschilt. Voorbeelden zijn onder andere:
- lichaamsbeweging
- warmte of kou
- alcohol, koffie of thee, roken, heet of gepeperd voedsel
- stress, angst of sterke emoties
- bepaalde uren van de dag

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk verder op de link svp,
om uit te zoeken of je onder de over- danwel bovenmatige zweeters behoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zweten is normaal.
Het reinigt je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats is zweten gezond.
Mensen zweten om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. Zweetklieren komen over de gehele huid voor, maar zijn het talrijkst op de behaarde hoofdhuid en in het gelaat. Zweet bestaat vooral uit water en natriumchloride zout, maar het bevat ook stoffen, die een antiseptische werking hebben.
Produceren van zweet is belangrijk bij het op peil houden van onze lichaamstemperatuur.

Overmatig zweten komt vrij veel voor. In sommige gevallen is er een relatie met bepaalde ziekten of is er sprake van aangeboren of op latere leeftijd verkregen afwijkingen van de zenuwen.
Dus daarvoor eerst : HUP naar de dokter!!!

Bij verreweg de meeste mensen die een grote zweetproductie hebben is er echter geen sprake van een echte afwijking. Toch kan de zweetproductie zo fors zijn dat het belemmerend werkt in het dagelijkse sociale verkeer of dat bepaalde activiteiten, zoals autorijden (glippend autostuur), moeilijk worden.

Er zijn allerlei behandelingen mogelijk, waar ik hier niet op in ga,
* omdat je toch eerste de oorzaak moet laten vaststellen en
* omdat het er van afhangt waar je vooral veel zweet en
* omdat die behandelingen varieren van
anti-transpiratie middelen tot botoxbehandelingen en
zelfs operaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een stuk minder geen zweten sinds ik een meer natuurlijke douchegel ben gaan gebruiken.
Tegelijk ben ik gestopt met het gebruik van deo.

En nee ik stink niet, terwijl ik zeker geen bureaubaan heb.
Af en toe gebruik ik wel een deo (ook natuurlijk) en dat werkt nu beter dan dat gewone deo eerder deed toen ik het elke dag gebruikte.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat alles nu wat meer in evenwicht is.. (of klinkt dat te zweverig)

Geef het wel een weekje, of afbouwen ofzo..

De link hieronder is een voorbeeld, te koop bij de tuinen en vast ook wel ergens anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweten kan ook een symptoom van stress zijn.
Een gestresst persoon neemt een "vecht-vlucht-houding"aan. Een situatie wordt als bedreigend ervaren, en het lichaam krijgt opdracht om een vlucht of gevecht voor te bereiden: de spijsvertering stopt, de hartslag gaat omhoog en en in anticipatie op de grote inspanning begint het lichaam alvast te zweten.
Óntspannen is misschien de oplossing voor je probleem.