Plotselinge momenten van spierzwakte. Wat zou dat kunnen zijn?

Sinds een paar maanden heb ik af en toe last van plotseling spasmes in mijn spieren vooral met lopen en dan vooral met op en af stapjes willen mijn benen nog wel eens een plotseling beweging maken of door mijn knieën knikken maar ook als ik iets kleins wil pakken doet mijn arm opeens raar. Ik begin het erg eng te vinden o, te lopen en trappen lopen al helemaal. Ik heb woensdag een afspraak met de neuroloog maar ik begin echt aan enge dingen te denken. Weet iemand misschien iets meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bij de neuroloog aan het goede adres bent. Als het inderdaad een mankement aan de overbrenging van prikkels naar de spieren is, hoef je niet meteen aan het ergste te denken. Het kan van tijdelijke aard zijn. Het is mogelijk dat het met een simpel medicament wordt opgeheven.

De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

Het is een heel bekend gezegde en is maar al te waar! Als je nu al allerlei vreselijke dingen in je hoofd gaat halen, kan je niet meer slapen en kom je van de regen in de drup.
Wacht rustig op de uitslag van het onderzoek. Vaak valt het mee. Mocht het tegenvallen, dan zijn er nog zo veel mogelijkheden tot verbetering, dat spanning vooraf daar ook niets aan toe of af doet.

Ik wens je het allerbeste. Ik hoop met jou, dat het allemaal minder erg is dan dat je nu in angst zit te bedenken.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak je geen zorgen totdat je de neuroloog hebt gezien. Wat we hier met zijn allen ook gaan bedenken, hij/zij is degene die uitsluitsel kan geven en die je daar ook op vertrouwd. Ik ben aardig bekend met de wereld van de lichamelijk beperkten, en weet zeker: angst is verspilde energie. Mag wel, maar laat het geen last worden. Last is een zorg die je niet meer van je af kunt zetten, of een zorg die je lichamelijke functies verstoord/lichamelijke malfuncties verergert.

Keberuntungan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als wij hier van alles gaan roepen en bedenken wat HET zou kunnen zijn ben jij daar echt niet mee geholpen,dus goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de neuroloog.
Die heeft er verstand van.
Heel begrijpend dat je je er druk om maakt,zou ik ook hebben,suc6 Woensdag.