Is een massage gezond of heel gezond en hoe komt dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond of heel gezond? Zijn dat de enige twee mogelijkheden?

Het beste antwoord

Massage is gezond voor lichaam en geest!
Als je gemasseerd wordt door een professionele masseur/masseuse dan kan het een goede invloed hebben op je welzijn!

Enkele voordelen van Massage:

vermindert spierspanningen en stijfheid.
stimuleert de bloedsomloop.
betere afvoer van afvalstoffen.
verlichting van gewrichts- en reumatische pijnen.
versnelt sommige genezingsprocessen.
groter bewustzijn van eigen lichaam waardoor signalen beter herkend worden.
verbetering van psychische stemming.
ONTSPANT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een massage bevordert de bloedsomloop in de spieren.
Dit is gezond. Maar of het héél gezond is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Massage is de praktijk van het toepassen van gestructureerde of ongestructureerde druk,
spanning, beweging, of trilling
[met de handen of met mechanische hulp ] op de zachte weefsels van het lichaam, met inbegrip van de spieren, bindweefsel, pezen, gewrichten, lymfatische vaten, organen van het maag-darmstelsel en reproductief systeem
om een voordelige reactie te bereiken.

Het is dus wel de bedoeling dat het goed voor je is.

Maar er zijn heel veel soorten massages,
en bijvoorbeeld een erotische massage heeft een ander doel dan shiatsu massage of de sportmassage die de wielrenners in de Tour iedere dag krijgen.

Maar het zal ook heel veel afhangen van wie de massage geeft.
Er zijn heel goede masseurs en masseuses en minder goede, dat maakt wel verschil natuurlijk.

Maar een massage is vooral lekker en als je als stel
elkaar lekker inwrijft met een fijne geurende olie,
dan is dat gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het al lichamelijk heel gezond is (zoals bovenstaande antwoorden) dan is het wel gezond voor onze geest. Het contact met anderen doet ons goed. Aanraking is heel belangrijk voor ons gevoel en zenuwstelsel, en kan heel ontspannend werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
massage is in welke vorm dan ook erg gezond, het geeft je lichaam een positieve duw, zodat je lichaam heelt. het is ongeveer net als wanneer je slaapt, dan heelt je lichaam ook.
bij massage geef je positieve energie aan het lichaam zodat het beter en sneller en uberhaupt kan herstellen en er is altijd wel wat te herstellen, er is altijd wat spanning ergens te vinden.

door massage laat je iemand ontspannen en is die persoon al geholpen. ontspannen gebeurt zelden en heeft de mens nodig om even bij te komen. even pas op de plaats. even de hersenen en lichaam rust geven. (in deze snelle drukke maatschappij)

je moet alleen uitkijken dat wanneer je daadwerkelijk iets ergens aan mankeert dat je door een goede masseur geholpen word die weet wat die doet. want je kunt wel met massage een mankement verkeerd helpen en erger nog, verergeren.
maar als je dan bij de goeie bent kun je dus van je mankement(je) afgeholpen worden!