Als je zonder magnetron kunt,ben je dan beter af qua gezondheid.?

Op iedere magnetron zit straling,en die straling wordt ieder jaar meer lijkt me.naarmate deze ouder wordt en vaker gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de straling die naar buiten komt,die meet ik op mijn werk bij de gebruikte magnetrons die binnenkomen.
Per magnetron zit daar veel verschil in.

Het beste antwoord

Nee, eerder het omgekeerde, mensen hebben bij bepaalde voedingsmiddelen de neiging deze te lang te koken op het fornuis, daarbij gaan allerhande bestanddelen van de voedingsmiddelen verloren.

Het vaak korter opwarmen via de magnetron kan in veel gevallen zorgen voor gezonder voedsel door behoud van vitaminen en dergelijke die er anders niet meer in zouden zitten wegens overmatige verhitting.

De 'straling' is bovendien niet schadelijk voor je voedsel, behoudens een paar uitzonderingen, maar dat ging destijds over zuivelproducten die verhit werden met magnetrons die veel meer vermogen hebben dan de apparaten die je thuis gebruikt. Daarbij ontstonden stereo-isomeren in de vetzuren als ik me niet vergis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn magnetron is al 25 jaar oud en het water kookt niet sneller dan vroeger dus meer straling geeft hij niet (zou wel prettig zijn bij gelijk opgenomen vermogen).
Met elektromagnetische golven bestraald voedsel is ook al niet gevaarlijk, het is geen radioactieve straling.
Zolang de straling niet naar buiten treedt (kapotte deur) valt er niets te vrezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoewel, ik voel me toch wat minder fit dan 25 jaar terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik denk dat het gezonder is zonder . de stralingen zijn niet goed voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet beter af qua gezondheid als je zonder magnetron kunt, maar als je een deugdelijke magnetron met een goed sluitende deur hebt.