Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een littekentje/vlekje weg?

Ik heb het al heel lang en ik weet het niet zeker maar het komt denk ik doordat ik een mee-eter heb geprobeerd uit te knijpen.
Maar ik ben nu al zeker een half jaar verder en de hele tijd zit er een soort litteken/vlekje en ik wil het graag weg hebben, maar weet ik niet hoe. Het zit ook op een vervelende plek: me wang.

Weet iemand hoe ik het weg kan krijgen of dat ik naar een dermatoloog moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer het met Royal Jelly. Deze werkt ontzettend goed tegen littekens. Zeker bij verse littekens. Je ziet er niks meer van.

Je kunt het via de apotheek bestellen onder de naam Royal Jelly of Koninginnegelei. Wel de pure kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eerst de meeeter verwijderen (uitknijpen) daarna goed met alcohol reinigen en dan Calendula zalf gebruiken.
Succes, groetjes; juran108
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het bij oudere littekens nog helpt, maar bij verse kun je er Sperti op smeren, dat maakt de huid weer strak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je dat littekentje het best weg kunt krijgen..door er gewoon van af te blijven.

Want juist door het steeds weer openkrabben van de wond ontneem je de wond haar kans op genezing.

Je kunt er ook wat uierzalf, de pure..dus niet de creme, op smeren waarover je dan een pleistertje plakt.

Veel succes!

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bio-Oil draagt bij tot het verminderen van alle soorten littekens. Ook is het zeer effectief voor het behoud van elasticiteit van het littekenweefsel op gewrichten en andere plaatsen waar veel beweging plaatsvindt.

Aanbrengen

Masseer Bio Oil tweemaal per dag, voor een minimumperiode van 3 maanden, cirkelsgewijs in op het litteken en de omringende huid, voor het gewenste resultaat. Recente littekens hebben een grotere kans op vermindering binnen een kortere tijdsperiode, maar oudere littekens hebben ook baat bij regelmatig gebruik van Bio-Oil. Bij nieuwe littekens mag Bio-Oil pas gebruikt worden als de wond eenmaal genezen is. Bio-Oil mag nooit op een beschadigde huid gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding