Waarom voel je je als je ziek bent (b.v. griep) 's ochtends als je wakker wordt (vaak) minder slecht dan later op de dag?

Tenminste, dat is bij mij zo.

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :)

Antwoorden (5)

Om dezelfde reden dat je je normaal in de loop van de dag wat moe wordt: Je lichaam wordt aan het einde van de dag moe, en kan de strijd tegen de ziekte minder goed winnen. Daarom is de ziekte sterker aanwezig later op de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het later op de dag wat meer los komt.
Als je wakker word het je vaak wat minder last van verkoudheid omdat het dan allemaal verstopt zit.
Later op de dag komt het allemaal los en ligt de prullenbak vol met gebruikte zakdoekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij niet ik voel me juist s ochtends en s avonds op mijn belabbertst.
De rest van de dag gaat het nog wel omdat ik dan mijn medicijnen in neem en die werken dus . Maar gaande de avond zijn ze uitgewerkt en neem ik nieuwen in en die zorgen er voor dat ik toch een goede nacht rust krijg. tegen de ochtend zijn mijn medicijnen weer uit gewerkt zodat ik me opnieuw slecht voel en neem ik weer nieuwe in om me weer goed te voelen die dan weer tegen 10 uur uit gewerkt zijn en zo gaat het maar door en maar door en maar door.
Dus het zal per lichaam wel verschiilen afhankelijk wat voor ziekte of je hebt ( jij zult wel de griep bedoelen) ik heb het hier over iets anders dan griep, hoe je je s morgens voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's Nachts ben je uitgerust en dus heb je 's morgens meer energie. Daardoor voel je je ook wat beter. In de loop van de dag gaat je lichaam weer veel energie verbruiken. Met name om de ziektekiemen te verwijderen. Daarom voel je je in de loop van de dag en vooral 's avonds weer veel zieker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook te maken hebben met je lichaamstemperatuur.
Die loopt aan het einde van de dag altijd op, tussen ong 16 en 21 uur is je temperatuur altijd wat hoger, heb je al koorts dan is het op die tijd weer iets meer.
Waardoor je je dus beroerder voelt, maar de vermoeidheid aan het einde van de dag speelt ook mee.