Hoeveel calorieen verbrand je in een infra rood cabine

Ik zit er meestal een half uur in.
- het staat gemiddeld op 73 graden
- ben 15 jaar, 59 kilo en 1,72 m hoog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Geen, althans niet meer dan in je luie stoel.
Als je af wilt vallen moet je langer dan een half uur matig tot intensief bewegen (het eerste half uur verbrand je alleen suikers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door het transpireren ontstaat een hoge verbranding van de calorieën. Hoeveel je daadwerkelijk verliest in een half uur kan ik niet zeggen, wel kwam ik onderstaand artikel tegen, mogelijk dat je hier meer mee kan:

UITZONDERLIJK CALORIEVERBRUIK EN GEWICHTSCONTROLE

In het 'Textbook of Medical Physiology' van Guyton zien we dat het produceren van een gram zweet 0,586 kcal vereist. Volgens het JAMA-citaat, waarnaar hierboven verwezen wordt, kan "een persoon met een middelmatige conditie gemakkelijk 500 g zweten. In een sauna verbruik je bijna 300 kcal, dat staat gelijk aan 3 à 4 km lopen. Iemand die zijn conditie met warmte heeft opgebouwd, kan gemakkelijk 600 tot 800 kcal uitzweten zonder neveneffecten te ervaren. Het gewicht van het verlies aan water kan worden teruggewonnen door rehydratie met water, maar dat geldt niet voor de verbruikte calorieën." Aangezien een infrarood thermisch systeem twee tot drie keer het zweet helpt te genereren dat geproduceerd wordt in een heteluchtsauna, zijn de gevolgen voor het verhoogde calorieverbruik indrukwekkend. Als we veronderstellen dat een saunabeurt, zoals vermeld in JAMA,
30 minuten duurt, kunnen er enkele interessante vergelijkingen gemaakt worden. Twee van de oefeningen waarbij de meeste calorieën verbruikt worden, zijn roeien en marathonlopen. Op de piek bij het roeien of bij een marathon worden 600 calorieën verbrand in 30 minuten. Een infrarood thermisch systeem kan dat effect van 'een beetje' tot 250% verbeteren door 900 tot 2.400 calorieën te verbranden tijdens een sessie van 30 minuten. Het infrarood thermisch systeem kan dan in één enkele sessie het energieverbruik nabootsen van een looptraining van 9 tot 14 km.

Een infrarood thermisch systeem kan dus een belangrijke rol spelen bij gewichtscontrole en bij de opbouw van een cardiovasculaire conditie. Dat is vooral belangrijk voor mensen zonder conditie en patiënten die niet kunnen oefenen maar die toch een efficiënt programma voor gewichtscontrole en fitness willen volgen en de voordelen van regelmatige oefening willen ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal niets. zweten is zweten, verlies van vocht. het heeft helemaal niets met verbranding te maken.