Veroorzaakt de gist in bier en bijvoorbeeld brood mede de bierbuik?

Dat het van de suikers kan komen is me bekend, maar ik hoor ook iets over de gist die de vetopslag in het lichaam zou bëinvloeden. Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Misschien een klein beetje,
maar het grootste deel van een bierbuik is vet.
De alcohol in bier en andere dranken, Russen die wodka drinken krijgen ook een bierbuik, is zeer energierijk.
De vergelijking dat elk biertje gelijk staat aan een boterham met kaas klopt volgens mij.
Die energie uit alcohol wordt voornamelijk gebruikt om je warm te houden, de energie uit je voeding die hier normaal voor gebruik wordt wordt omgezet in vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat klopt.
Met name van bier. De meeste bierdrinkers krijgen ook een bierbuik, een wat dikkere buik.
Hoe het Precies werkt dat weet ik niet maar wel dat het waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een universiteit in Kopenhagen gaat zich na de zomervakantie, op verzoek van de vorige week officieel geïnstalleerde Kennisinstituut Bier in Wageningen, buigen of er een relatie is tussen het biergebruik met als mogelijk gevolg een bierbuik.

De eerste resultaten van het onderzoek worden pas aan het eind van 2011 verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja;
Als je in je buik gisten hebt die groeien, gaan ze gifstoffen produceren. Je lichaam ghaat dan vocht vasthouden om deze gifstoffen te verdunnen, hetgeen weer cm om je middel op levert.

Die in het engels: http://www.flushthefat.tv/faq/index.php#faq13