Is het verstandig een sport BH de hele dag te dragen, bijv. tijdens het werk?

Gezien mijn werkzaamheden is het dragen van een beugelBH niet verstandig. (draag steek/kogelwerend vest). Ik vraag me af of hiervoor een sport BH de aangewezen BH is om te dragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (2)

Een sport Bh zit erg strak, om te zorgen dat er zo min mogelijk beweging plaatsvind tijdens het actief bezig zijn.
Ik vind het zelf in elk geal niet prettig zitten, heb wel eens een langere tijd de sportBH aangehad, maar na een tijdje ging de horizontale band die net onder je borsten doorloopt zeer doen en had ik het idee dat ik minder goed adem kon halen.
Dit was na iets van 4 uur dragen.

Je zou het dus voor jezelf even kunnen uittesten, maar ik denk dat het niet lekker zit, omdat het zo strak is.
Dan zou ik eerder gaan kijken voor een normale BH, zonder beugels.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb die ervaring helemaal niet. Ik heb een sport bh die ik juist aantrek als ik geen zorgen wil maken over mn bh. (Afzakkende dandjes enzo) tijdens het klussen verhuizen ed. Dus ik zou het juist wel aanraden.
Het is dus bh en persoon afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat het een kwestie van uittesten is. Mijn vriendin draagt ook met regelmaat een kogel- en steek werende vest, maar kan vaak oor de situatie niet van BH wisselen.
Zij heeft er geen last van, als ze een beugel BH draagt.
Er is eigenlijk geen reden waarom je een sportBH niet de hele dag zou kunnen dragen. Ik doe het zelf heel vaak omdat ik ze gewoon lekkerder vind zitten dan een beugelBH. Bij het hardlopen of zo hebben de meesten liever een BH die de boel goed op zijn plaats houden, maar er zijn genoeg modellen die iets minder strak zijn en daardoor comfortabeler zijn.