Licht geligeverkleuring op huid is het gevaarlijk?

mijn vingers zijn licht geel/wit en blauwe vingertopjes terwijl mijn hand gewoon bruin is, Heb ook weinig gevoel in de vingers wie weet wat het is heb er al lang last van.

Toegevoegd na 27 minuten:
Met LANG LAST VAN bedoel ik 2 dagen.
Niet dat ik het net 1 uurtje heb.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik blijf voorlopig nog wel in het ziekenhuis.

Ik heb het wel eens vaker gehad maar nog nooit zo erg!
Door een onderzoek denken ze dat het het Fenomeen van Raynaud is. Verder onderzoek is noodzakelijk. Mijn hand is nu weer normaal ik heb nu alleen tintellingen in mijn hand.
Er zaten geen bloedvatten bekneld.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik blijf voorlopig nog wel in het ziekenhuis.

Ik heb het wel eens vaker gehad maar nog nooit zo erg!
Door een onderzoek denken ze dat het het Fenomeen van Raynaud is. Verder onderzoek is noodzakelijk. Mijn hand is nu weer normaal ik heb nu alleen tintellingen in mijn hand.
Er zaten geen bloedvatten bekneld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Blauwe vingertopjes kan geloof ik wijzen op te weinig zuurstoftoevoer in het bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een doorbloedingsprobleem kunnen zijn.

Dat kun je makkelijk zelf testen. Houd één hand horizontaal voor je. Kies een vinger uit, en knijp met twee vingers van de andere hand hard in de nagel van de uitgekozen vinger. Van boven naar beneden samenpersen, bedoel ik niet van links naar rechts want dat is pijnlijk.

Door het knijpen zal de nagel wit worden.

Laat dan los, en kijk hoe lang het duurt voordat de nagel weer rood wordt.

Bij een gezond persoon gebeurt dat binnen een seconde, maximaal twee seconden als je oud bent. Duurt het bij jou langer, dan heb je veel te weinig bloeddoorstroming.

(Als het bij je nagels niet lukt omdat die al wit zijn zonder dat je erop duwt, zoek dan een ander plekje uit, dat nog wel enigzins rood is. Bijvoorbeeld de rug van je hand, daarop kun je ook een mooie witte vlek maken door er hard met je duim op te drukken.)

Is het te weinig bloeddoorstroming, zorg dan dat je in ieder geval genoeg drinkt, en *ga naar de dokter*. Langdurig een storing in de bloedsomloop kan vervelende gevolgen hebben, maar als je er op tijd bij bent is er niets aan de hand. Het kan trouwens ook wijzen op een andere, onderliggende oorzaak; bijvoorbeeld suikerziekte, maar veel andere dingen zijn ook mogelijk.

Trouwens, ook als de bloeddoorstroming in orde is, kun je er voor de zekerheid beter even mee naar de dokter gaan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan heb je een doorbloedingsprobleem. Naar de dokter ermee! Als je het al een paar dagen hebt, hoef je niet meteen naar de noodhulp, maar lijkt het me wel nuttig om morgen meteen een afspraak te maken. Als het vanavond opeens optreedt en er daarvoor niets aan de hand was, zou ik wél met de noodhulp contact opnemen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, ik had niet goed gelezen - ik zie nu pas dat je er al lang last van hebt. In dat geval kan er best een dagje bij. Maar wel morgen een afspraak maken met de dokter. Vooral om de onderliggende oorzaak op te sporen, en om te voorkomen dat je over een jaar of vijf echt grote problemen krijgt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hmm. Klinkt niet goed. Eerst kijken of het niet aan kledingstukken kan liggen die te strak zitten. Denk ook aan BH (als je een vrouw bent), armbanden, ringen, horloges. Alles wat strak zit afdoen/uitdoen. Tien minuten wachten. Geen verbetering? Dan toch meteen maar even met de noodhulp bellen, en je probleem beschrijven. Ook al is het middernacht. Ken je het nummer van de noodhulp niet? Bel naar je huisarts. Je krijgt dan een bandje waarop, als het goed is, het nummer van de nooddienst wordt genoemd.
Cryofiel
13 jaar geleden
Heel goed - sterkte! Als je hoofd er straks naar staat, en als het niet te privé is natuurlijk, zou ik (en ik denk de anderen hier ook) het wel fijn vinden als je zou kunnen vertellen wat het nu is. Daar leren we weer van... Nogmaals sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het fenomeen van Raynaud is een situatie waarbij de bloedstroom naar de handen en/of voeten in aanvallen vermindert. Hierbij worden de vingers eerst wit, dan blauw en tenslotte (bij opwarmen) rood. In de volksmond wordt ook wel gesproken van "dode vingers". Dit fenomeen kan optreden bij plotselinge kou, maar ook wel eens zonder duidelijke aanleiding. Mijn'familie en ook ik hebben daar s'winters wel eens last van. Ik kan me voorstellen dat je bij de extreme temperaturen die nu heersen ontzettend koude vingers hebt. Trouwens bij ons is nooit over een ziekenhuisopname gesproken, vreemd.
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat dit een symptoom van blauwzucht is. Ik zou er in ieder geval mee naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat wil je nu eigenlijk van ons weten.
Je ligt in het ziekenhuis zoals ik begrijp dus wordt er al naar gekeken toch.Lig je trouwens daarvoor in het ziekenhuis of heb je ook andere klachten waar je voor in het ziekenhuis ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het ziekenhuis ligt, zit je natuurlijk heel dicht bij de eventuele "oplossing en oplossers". Dus het lijkt me zaak dat je bij de eerst volgende doktersronde hier even uitgebreid over praat of de verpleegkundige er met nadruk op aanspreekt.
Is het iets wat nu onderzocht word probeer dan even op de uitslag te wachten, maar laat wel weten dat het je erg veel zorgen geeft.
Veel succes en beterschap.