welk boek raad je me aan?

ik ben 17 jaar en heb dyslexie, ik lees dus niet zo heel makkelijk en heb ook bijna geen boeken gelezen. als ik begin aan een boek lees ik het bijna nooit uit. welk boek/soort boek raad je me aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De brief voor de Koning van Tonke Dragt, en eventueel het vervolg, De geheimen van het wilde woud.

Redelijk makkelijk te lezen, ridder/avonturenverhaal, en het mag dan een kinderboek zijn, het is een meermalen bekroond verhaal, en ik herlees ze nog steeds. (ben 35)

Kinderboeken worden vaak erg goed geschreven qua verhaal.
Ik hou van goed geschreven verhalen! :-))

De volwassenen romans, vind zelfs ik soms aardig ingewikkeld, terwijl de kinderboeken ( voor 12 tot 16 jaar) juist geschreven zijn op een manier die leesbaar blijft! en de verhalen toch spannend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
heerlijke boeken, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij boek (eigenlijk eerste 2 pagina's), maar die zijn niet al te moeilijk geschreven en na enkele veiligheids wijzingen durf ik hem best op te sturen. dus zeg maar als je wil.

Andere antwoorden (6)

Geheim Agent - Mirjam Oldenhave
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/geheim-agent/1001004002051052/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020086176bnm
Het is een spannend boek.
En een makkelijk boek om te lezen.
Ik weet niet of je het van vind omdat je al 17 bent, maar kijk maar ff ;D

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat zei ik dus net.. Ik weet niet of je het wat vind omdat je al 17 bent!
Er zijn wel boeken voor jouwn leeftijd, maar die staan meestal vol met moeilijke woorden..
Succes iniedergeval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehm ik ben 17 geen 8.. Avi-leesniveau: 3 (groep 4)
Misschien kunnen ze je op de bieb helpen, je het tegenwoordig boeken voor volwassenen die wat eenvoudiger herschreven zijn.
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maarten, je moet het natuurlijk zelf weten maar voordat je hiermee begint zou ik toch het echte lezen niet helemaal opgeven. Begin anders klein met verhalenbundels, dan ben je gauw aan het eind. Misschien ter bemoediging... een vriendin van mij, ook dyslectisch, is klein begonnen maar omdat ze niet op wilde geven om haar taal goed te krijgen is ze nu zover dat ze boeken leest waar ik me als leesfreak niet eens aan wil wagen. OK, het kost haar wat langer dan bv mij maar ze leest! Bovendien heeft ze een vak waarin ze taal erg nodig heeft en wat denk je... door het vele lezen heeft niemand er erg in dat ze dyslectisch is!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, heb wat computerproblemen, deze hoorde onder het antwoord over de luisterboeken te staan!!!
Het beste advies wat ik je kan geven is lees een boek over een onderwerp wat je interesseert. Houd je van muziek, lees iets over een muzikant, houd je van natuur, lees iets over dieren, houd je van oude dingen, lees iets over een archeoloog ofzo. Ga eens naar een bibliotheek en lees dan van een aantal boeken de eerste bladzijde, dan weet je of het je pakt of niet.

Eneeeeeh, vergeet hierbij de kinderboeken niet, zelf heb ik onlangs de boeken van Pinkeltje nog een keer gelezen ERRUG leuk! Wat ook op elke leeftijd leuk is, is Kruimeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinkeltje, vreselijk! Ik heb het ook als volwassene gelezen. is echt verschrikkelijk vergeleken met Kruimeltje of Pietje Bell of zo. of Dick Trom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, smaken verschillen, ik moest hier niet op reageren. I
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, smaken verschillen en daar gaat het hier niet om.
Misschien zijn luisterboeken een oplossing!
Je kan ze downloaden en tegenwoordig is steeds meer bibliotheken vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kan je naar de openbare bibliotheek gaan. Als die in jouw woonplaats niet al te klein is, dan is er waarschijnlijk wel een collectie met het etiket "Makkelijk lezen". En met deze website kom je misschien ook een eind op weg: http://www.makkelijklezenplein.nl/index.php?id=1025
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zou ik ook gezegd hebben: +
de stichting stiep heeft een lijstje boeken voor weinig ervaren lezers

daar kun je de catalogus downloaden
en zelf uit die lijst kiezen