Waarom heb ik het toch zo moeilijk met.. mezelf?

Ik zie er niet uit op foto's en ik kan er echt niet tegen om mijn stem terug te horen op video. Terwijl anderen er helemaal niks op aan te merken hebben. Waarom heb ik hier toch zo'n moeite mee en wat kan ik er aan doen?

Serieuze antwoorden, alsjeblieft..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja je bent pas 13 je bent nog in de groei, je stem verandert nog steeds en dit is ook nog eens de leeftijd dat je, je erg onzeker voelt.
De komende 4 a 5 jaar zal je stem veranderen, maar ook je hele uiterlijk, zo tegen de 20 jaar ben je volwassen geworden en ziet de wereld en ook jij , er heel anders uit en als dat niet zo is, zal je, het er mee moeten doen.
Jij ben jij,, je zult nog moeten groeien, van buiten en van binnen en dat heeft tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ED, een toevoeging, lichamelijk volwassen zou ik gezegd hebben.

Andere antwoorden (13)

Omdat je jezelf anders hoort dan anderen. Je hoofd is een klankkast waardoor dat veroorzaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh! Dat wist ik niet. Bedankt.
In ieder geval een +1. ;)
heel veel mensen hebben er moeite mee zichzelf terug te zien of te horen
maar als anderen er geen commentaar op hebben hoe jij klinkt of eruit ziet moet je je geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoort allemaal bij jeleeftijd! Maak je geen zorgen,je groeit er van zelf overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van je stem, heb ik ook..ik háát het om mijn stem terug te horen maar toch horen anderen jouw stem zo, kun je niks aan doen..je hebt het gewoon te accepteren.
Of je er wel of niet uitziet op foto's kan ik niet beoordelen maar ben je niet tevreden met je uiterlijk dan?
Als andere mensen daar niks op aan te merken hebben, maak je je druk om niks.
Je bent onzeker terwijl dat helemaal niet nodig is, kijk in de spiegel en vind jezelf mooi...want dat ben je..iedereen heeft wel iets moois in zich.
(behalve Hitler...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar moet je je niet druk over maken , dat zijn hersenspinsels van jouwzelf ! Het bewijs dat anderen hier niets op aan te merken hebben heb je al gekregen !! Dus wordt wakker , niets aan de hand zou ik zeggen ! Succes kerel en gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedereen vindt de eigen beelden en stem op video of schijf verschrikkelijk. Ik ook, en ik begrijp je daarom meteen.
pas toen ik door had dat bijna iedereen dit heeft, ben ik er minder krampachtig mee omgegaan. Ik duik niet meer weg bij elke foto en ik slik mijn woorden ook niet mee constant in..
Ik hoop dat je dat een beetje helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je 13 ben. Laat ik jou vertellen dat ik 58 ben, en ik vind mijn stem ook niks als ik terughoor. Komt me zo vreemd voor. En foto's,,pff ben gewoon niet fotogeniek, daar doe je niks aan, behalve bij neerleggen. Toch heb ik een platencontract aangeboden gehad in mijn jonge jaren, vanwege "die mooie"stem. Ik vond zelf toen al niks. En, hoe vaak heb ik niet gezien dat "onhandige"pubers hele kerels werden, vol zelfvertrouwen. Reken maar dat in jouw klas, dat wel 90% zo over zichzelf denken, al laten ze het niet blijken. Misschien wel meer dan 90%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook!
En bij mij heeft niemand er ook iets op aan te merken!
Blij dat je deze vraag hebt gesteld.
Zelf nooit bij nagedacht hoe dat zou komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je hierboven al kunt lezen hebben heel veel mensen daar last van ,en zelfs als je ouder dan 13 -20 jaar bent.
en weet je wat nou is ,als ik nu foto's terug zie van toen ik zeg maar 15 was en het toen een verschrikkelijke foto vond ,ik nu denk "goh wat zag ik er best leuk uit".
dus zit er niet te veel over in,ook niet over je stem,ik vind die van mij echt erg als ik hem terug hoor ,maar ik heb nog nooit van iemand commentaar op mijn stemgeluid gehad ,dus dat zal ook wel meevallen.
dus boor jezelf niet de grond in ,geniet van wie je bent en wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft alles te maken met je zelfbeeld.

Misschien zie je niet jezelf maar komt er een hele nare herinnering als je jezelf ziet.
Michael Jackson kon zichzelf ook niet verdragen. Omdat hij steeds meer op zijn vader begon te lijken. Hij zag niet zichzelf maar telkens zijn vader wanneer hij in de spiegel keek.

Je zult je hele leven het met jezelf moeten doen. Het lijkt misschien onmogelijk maar ga dit dan maar als een taak zien: probeer werkelijke acceptatie en liefde te vinden voor je zelf. Zoals je bent en alle volle glorie zoals je er bent.
Zie niet hoe je wilt zijn en kijk niet naar anderen. Vindt de vrede met jezelf zoals jij bent er eruit ziet.

Wat vind je nu het allermooiste deel als je naar jezelf kijkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor bijna iedereen is het raar om jezelf terug te zien of te horen.
Ik heb zelf ook foto's waar ik vind dat ik raar op sta, en andere mensen zeggen dan: nee joh, je hebt daar een hele leuke lach.

Het is lastig, maar probeer te focussen op de leuke dingen die andere mensen over je zeggen. Accentueer die leuke en sterke punten, en dan vallen na verloop van tijd de mindere kanten veel minder op.
13 jaar geleden
Dacht je dat je de enigste was die daarmee rond loopt? Niemand vind van zich zelf dat ie (altijd)leuk op een foto staat en niemand vind het geweldig om zijn eigen stem terug te horen op video of wat dan ook. Dat is mens eigen.
Het zou pas vervelend worden wanneer iemand zichzelf de hele dag door alleen maar helemaal geweldig zou vinden. Dan zouden de andere mensen er wel wat op aan te merken hebben. Men noemt dat een veel te hoge eigen dunk. Ook wel een hoop porem aan de kont. Er is dus niks met je aan de hand. Met een abnormale onzekerheid heeft dit ook weinig te maken. En je hoeft ook niet naar de dokter. Je bent volledig normaal en hou dat zo!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20jaar geleden was ik 19 en zat voor een halfjaar in Berlijn. Er was ook iemand die alles opnam.
Later toen we terug waren vond ik het maar niks, maar een paar weekjes terug heb ik het opnieuw gezien en moest echt lachen!
Dus, respect voor jezelf komt zeker, want je schrijft je gevoel al op en dat kunnen niet veel mensen zeggen, want die gooien het weg en stapel het op.
Super!