Ik heb de laatste tijd veel speeksel in mijn mond, hoe kom ik daar van af?

Daar door praat ik onduidelijker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.9K

Antwoorden (2)

de een heeft veel speeksel de ander wat minder
daar kun je niets tegen doen
gewoon meer doorslikken..zal ik maar zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speekselvloed of sialorrhoe of ook wel hypersalivatie is een aandoening waarbij de normale gemiddelde dagelijkse speekselproductie (ca 1,2 à 1,5 liter per dag) sterk
overschreden wordt.

oorzaken:

* door bepaalde medicamenten bijvoorbeeld pilocarpine, chemotherapeutica, ...
* door orale pijn
* door behoefte aan overgeven
* prikkelende voedingsmiddelen
* neurologische aandoeningen zoals beroerte, mentale retardatie, parese van nervus facialis (aangezichtszenuw), dementie, ...

Toegevoegd na 5 minuten:
De oorzaak bepaald uiteraard de remedie.

Als je verder gezond bent en de klachten pas van de laatste tijd zijn zou ik gokken op OF een probleem in de mondholte ( ontstoken tandvlees bv) OF een teveel aan prikkelende voedings- of genotsmiddelen.

Gebruik je misschien een te sterk geconcentreerd mondwater?