Hoe mijn moeder te vertellen dat ik zulke gevoelens heb?

Ik wil mijn moeder denk ik toch maar even laten weten dat ik gevoelens heb die ik NIET wil hebben. maar ik weet niet hoe ik dat goed kan vertellen.

Ik schaam me er gewoon echt voor!

zie deze vraag, voor wat ik bedoel:
http://www.goeievraag.nl/vraag/laatste-tijd-nogal-last-sexuele.74478

Toegevoegd na 2 minuten:
oh, en ik wil ook niet dat mijn moeder raar over mij gaat denken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vertel je moeder over je gevoelens en zorg dat je haar duidelijk maakt hoezeer je hierover inzit. Je kunt bijvoorbeeld tegen haar zeggen dat je met bepaalde gevoelens in de knoop zit en dat je haar daar graag over wilt inlichten. Omdat je het haar vertelt blijkt al dat je er mee zit en er iets aan wilt doen. Ik denk dat het feit dat je zelf al aangeeft en realiseert dat deze gevoelens (voor jou) de verkeerde kant op gaan, je al goed op weg bent om er iets aan te doen.

Hartstikke goed dat je dit soort dingen uit! Het is ook goed om het aan je moeder te vertellen, maar ook weer niet echt nodig, als dit het extra zwaar maakt. Je kunt er ook uitstekend met een andere vertrouwde of ' professionele' volwassene over praten. Bijvoorbeeld even een telefoontje naar het Algemeen Maatschappelijk Werk . Daar weten ze het beste waar je terecht kunt in je omgeving. Heel goed dat je er niet in je eentje mee blijft zitten!

Je moeder zou het denk ik zien als vertrouwen... Ik hoop dat mijn dochter later ook bij mij komt met vragen, gevoelens etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100