spataderen verwijderen?

ik heb last van spatdaren!t zijn niet die dikke, maar de spatadaren die groen en paars zijn op mn been. Ik heb er erge last van , pijn en kramp in mn hele been en dikke rode voeten,en ben al naar de 2 doktoren geweest. Beide geven aan dat mijn geval niet zo erg is en dat de aderen niet verwijdered hoeven te worden. Ik snap t nie. Ik ben blank dus behalve dat mijn onzekerheid steigt heb ik er behoorlijk veel last van.
Ik woon in suriname en weet geen raad meer. Heb ik gewoon pech dat ik in dit land woon en er niets eraan gedaan kan worden of heeft iemand een ander oplossing voor me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je duidelijke spataderen hebt die pijn veroorzaken dan zou je een adequate behandeling mogen verwachten. Of die uit het verwijderen van de spataderen bestaat is een ander verhaal. Niet al te grote spataderen worden vaak 'weggespoten'. Echt grote worden operatief verwijderd. Ik ben benieuwd wat voor onderzoek er naar je spataderen gedaan is en door wat voor soort artsen. Waren dat chirurgen of dermatologen? Worden je pijnklachten door spataderen veroorzaakt of speelt er nog een andere oorzaak mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben naar m'n huisartsen geweest. ik moet wel een echo maken voor m'n onderbenen en heb al een bloed en urine test gedaan. moet afwachten voor t resultaat. ik ben bijna zeker dat mn spataderen de oorzaak zijn van mn pijnen, want toen ik er geen last van had kreeg ik die pijnen ook nie.ik wacht mn resultaten en echo af, en hoop dat m'n benen ingespoten kunnen worden, want ik ben degene die loop met de aderen en de pijn. hartelijk bedankt voor je antwoord, stel dat erg op prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat er vervolgonderzoek in gang is gezet. Ik heb geen idee wat het niveau van de gezondheidszorg in Suriname is maar ook hier in Nederland kan het geen kwaad om als zorgvrager kritisch te blijven. Je hebt helemaal gelijk, het is jouw lichaam.