Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou er gebeuren, als je niet zou kunnen zweten?

Toegevoegd na 5 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Je zou dood gaan, daar jouw lichaam zijn lichaamstemperatuur niet meer kan regelen / beïnvloeden.
Hitte kan niet meer worden gekoeld / afgevoerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anhidrose: niet kunnen zweten. Kan voorkomen bij bepaalde congenitale syndromen (vormen van ectodermale dysplasie) of bij zenuwbeschadigingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
(sorry dit had ik dus niet meegeplakt) De lichaamstemperatuur zal stijgen ( men krijgt koorts) met bijkomende zware hoofdpijn en vermoeidheid.

Het reactievermogen daalt.

Ook daling van de bloeddruk is één van de gevolgen. Het hart begint sneller te kloppen en ook kortademigheid en eventueel hyperventilatie treedt op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een zenuwbeschadiging kunnen op lopen.
Of je urine word meer, het moet er tenslotte ergens uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan warm je bij het minste op tot een ongezond hoge temperatuur waarbij allerlei enzymen niet meer functioneren. Je zou flink ziek worden en zeer snel het loodje leggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal je zowel letterlijk als figuurlijk stikken van de hitte, omdat je de lichaamswarmte dan onvoldoende kwijt zult kunnen raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je dan zult sterven..... Want dan kan lichaam de hitte niet kwijt, en raak je oververhit.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
dan zul je net als een varken {die kan ook niet zweten} de hele dag in een plas water of modderpoel gaan liggen hijgen
in de stallen wordt de ventilatie verhoogd zodat het vocht weg kan
maar een varken "zweet" door hijgen

ik denk dat je je als mens misschien wel kunt aanpassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam warmt op omdat je geen warmte genoeg kunt afvoeren ,tenzij je ondergedompeld bent in water ,of een ander alternatief koelsysteem gebruikt. Bij een temperatuurstijging boven de 42 graden zullen er allerlei processen beinvloed worden in het lichaam ,eiwitten gaan stollen ,en blokkeren hierdoor de bloedvaten en lymfevaten, de hypofyse word geprikkeld om hormonen aan te maken die de temperatuur naar beneden te brengen maar deze worden niet meer getransporteerd waardoor je weer een ophoping van die hormonen gaat krijgen ,de hersenen worden te warm en je raakt verward,je krijgt hoofdpijn ,en hallucinaties,buikpijn en een koortsig gevoel, je handen en voeten zwellen op omdat ze vocht vasthouden zodanig dat de huid gaat barsten,waarna je onder ondraaglijke pijnen zult sterven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt je met deze temperaturen gek, ik zweet bijna niet en loop al 3 weken met een compleet rood lijf van de warmte.
Ik kom gewoon niet buiten, tenzij het avond is en afkoelt, leef momenteel `s nachts......dan is het te doen lang leve de avond supermarkt (en het pompstation)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweet minimaal maar urineer veel.
Maar ongemerkt zweet je echt wel.Het zal niet zichtbaar zijn.Overtollig vocht raak je echt wel kwijt.Ademen is ook vocht verliezen en via de hele huid verlies je ook vocht.Dus ik denk dat er niets gebeurd omdat je ongemerkt vocht verliest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou als een hond met je tong uit je mond moeten leven en zo het vocht er oplaten verdampen, maar ik ben bang,dat je tong t.o.v. je lichaamsoppervlakte te klein is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding