Ik ben bang voor het noodweer wat komt, wat kan ik doen?

Ik weet niet wat er ineens met me aan de hand is, maar ik ben heel bang voor het noodweer dat straks komt. Ik heb op buienradar gezien, dat het hier in het oosten heel pittig wordt.
Van de week was het hier ook al zo erg, het meeste schrok ik nog dat het ineens midden op de dag pikkedonker werd, de kippen krijsden het uit.
Wat kan ik doen, om mijn zenuwen nu in bedwang te houden en straks niet zo bang te zijn?

Toegevoegd na 17 minuten:
Lieve allemaal, jullie hebben allemaal een dikke + van me gekregen.
Bedankt voor alle gerustellende antwoorden dat had ik net even nodig, ik weet niet wat me ineens overkwam ppfft.
Komt goed!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Je bedenken dat het 'noodweer' maandag weliswaar veel overlast heeft veroorzaakt, maar er nauwelijks ongelukken gebeuren bij dit weer.

Je kan ook bij je grote sterke buurman langs gaan en daar een glas wijn gaan drinken :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je realiseren dat het de vorige keer ook weer voorbij ging.

Onthoud: Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest....

Maarre...ik woon ook in het oosten en ga nu van mn werk naar huis.....Sterkte, alles komt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een gezellig plekje voor jezelf, waar je je veilig voelt:

1. Ga op de bank zitten met een deken om je heen (als het niet te warm is.)

2. Pak een lekkere snack voor je.

3. Ga een gezellige DVD kijken.

Of doe iets anders waar jij je prettig bij denkt te kunnen voelen. Maar bedenk ook, bij het noodweer van afgelopen week zijn nauwelijks ongelukken gebeurd, hooguit een blikseminslag op de boom. Dus probeer je niet te druk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om niet alleen te zijn. En probeer rustig te blijven. Vroeger werden er geen waarschuwingen gegeven en liet iedereen alles over zich heenkomen. Nu worden er met deze berichten mensen onnodig bang gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verdiepen in een goed boek, in een kamer waar zo weinig mogelijk ramen zijn, of waar dikke gordijnen voor de ramen hangen (zodat je de flitsen niet ziet). Mooi muziekje aan, geluid een tandje harder dan normaal. Lekker wijntje erbij en genieten van hetgeen je leest. Voor je het weet, is het weer voorbij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft niet bang te zijn als je alle ramen deuren dicht hebt kan er niks gebeuren. er kan zowiezo niks gebeuren. en als je toch bang bent bel je met je ouders of verzorgers doe ik ook en vooral als ik dan nog op de fiets zit bel ik net zolang totdat het onweer is afgelopen of als ik thuis ben. don't worry,, komt allemaal goed zit je ouders bij de brandweer of ambulance dan hoef je je ook niet zorgen te maken als ze op geroepen worden als ze laat komen en je ligt op bed meot je alleen maar denken morgen is alles weer goed die noodweer kan weinig doen dat moet je denken... suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
maybe ik woon ook in het oosten en me vader zit bij de brandweer dus ik heb netzoveel te lijden als jou als je te bang bent stuur me een mailtje via deze antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je realiseren, dat morgen alles gewoon verder gaat.
Zet alvast rustgevende muziek op, en doe de kippen maar alvast in hun hok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van je helemaal af te sluiten voor het noodweer, zou je ook kunnen proberen het écht over je heen te laten komen. Ga in dat geval in de tuin staan voor je huis en laat de bui losbarsten boven je hoofd. Vind je het wel weer genoeg, ga dan lekker naar binnen, doe droge kleren aan en kijk door het raam naar de regen die je net nog om je oren kreeg. Je hebt dan zelf ervaren dat het ook maar een bak water is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw probleem is dat uw angst irrationeel is.

U weet heel goed dat de risico's die u loopt niet zo groot zijn. Toch bent u bang.

U kunt twee dingen doen: afleiding zoeken of er doorheen gaan. In mijn ervaring lukt de eerste vrijwel nooit.

Meditatie kan heel goed helpen om uw lichamelijke (en daarmee gedeeltelijk uw geestelijke) reacties te accepteren. Probeer in elk geval niet het geluid en het licht te ontlopen. Onderga het en bekijk rustig wat er met u gebeurt. Merk op hoe u schrikt en hoe die schrik vanzelf weer inzakt.