Hoe lost een enorm hematoom in de buikholte op? en wat kan je doen om dit te versnellen.

na een buikoperatie heb ik enorme nabloeding gehad. nu zit ik met een enorme harde bult in mijn buik. Is er iets wat ik kan doen om het genezingsproces te bevorderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.1K
Rieneke1
13 jaar geleden
deze vraag moet je je arts stellen.
wij zijn maar leken.

Antwoorden (2)

Heel voorzichtig zijn. Een wond kan kort na een operatie nogmaals gaan bloeden.....soms zelfs iets langer na een operatie ook.

Verder: Een hematoom, blauwe plek dus) wordt langzaam door het lichaam afgebroken. Van belang is wel dat je zo mogelijk voorzichtig in beweging blijft....zo mogelijk bedoel ik mee: Zonder dat de wond en hechtingen belast worden vooralsnog....want bewegen versnelt je stofwisseling en bloedsomloop en daarmee gaat ook dat afbraak proces sneller.

Overleg WEL met je arts hoe en wat je mag doen ter voorkoming van complicaties.
Op basis van een vraag op GV kan er nooit en door niemand een volledig antwoord op gezondheidszaken gegeven worden omdat de informatie automatisch erg beperkt is op grond waarvan er antwoord gegeven wordt.
Per slot is je medisch dossier niet openbaar.
Zelfs al zou er een arts hier iets kunnen schrijven dan nog geldt de beperking door deze onvolledigheid van de informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect antwoord!
+1
Wat is het?
Een hematoom is een plaatselijke ophoping van gestold bloed in weefsel. Verreweg de meeste hematomen ontstaan in de huid maar kunnen in principe in alle organen van het lichaam optreden.

Het is dus maar de vraag of er bij jou sprake is van een hematoom.
Die diagnose zal echt door een goed dokter gesteld moeten worden.
Ik ga er van uit dat er na de operatie een nacontrole is?
Dan vraag je daar naar.

Zo niet, ga je naar je huisarts.