Hoe kan ik kotsen voorkomen?

Ik heb dus gisteren te veel gedronken en alles uitgekotst, ik baal alleen dat ik nu dus blijf braken terwijl alles eruit is. Ik kost steeds allemaal gal met wat water dat ik steeds probeer maar dus niet binnen kan houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo hee...... dan heb je jezelf dus bijna een delirium gezopen. Hoe je dit kunt voorkomen, is niet meer zoveel drinken. Je hebt nog geluk....dat je niet in het ziekenhuis bent beland. Maar dat kan alsnog hoor, als dit langer dan 3 dagen aanhoudt, wordt je alsnog opgenomen. Sterkte!
Kimath
12 jaar geleden
Volgende keer niet meer doen dus, ik hoop dat je er van geleerd hebt.

Antwoorden (8)

Je lichaam heeft een opdonder gehad door het vele alcohol en protesteert nu. Je zult het moeten ondergaan deze kater achteraf. Voor een volgende keer, minder drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee balen :S ik had wel al besloten om nooit meer te drinken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg nooit ---nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom, drinken met mate. Dan heb je dit kater gevoel achteraf niet. Hoop dat het feest verder wel gezellig was
;-)
een glas cola drinken wil ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je niet voorkomen vrees ik.... je lichaam geeft je heel duidelijk aan, dat het behoorlijk is aangepakt door de alcohol. Consequenties van je gedrag gisteren aanvaarden en uitzieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel water drinken nu. Doordat je veel drinkt worden de afvalstoffen snel weer je lichaam uitgewerkt. Hierdoor heb je minder snel last van de alcohol die het vocht aan je lichaam onttrekt waardoor je je zo belabberd voelt en moet spugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het trouwens ook voorkomen door tussendoor als je drinkt steeds een glas water te drinken. Of als je thuis komt 1,5 liter water te drinken. Dan sta je ook minder met een kater op.
leuk een kater!!!!
je weet weer hoe het voelt, neemt je voor het nooit meer te doen..........
uitzieken, afwachten, onder gaan, misschien die cola, wil wel eens helpen.

om het te voorkomen: de volgende keer stoppen op het moment dat je je iets vrolijker voelt dan normaal, overschakelen op cola?
iets eten voordat je gaat slapen, water drinken en wachten tot niet alles meer draait als je je ogen sluit.
pas dan je nest in!!! (kan wel even duren) je lichaam heeft dan de alcohol al wat afgebroken, door het water heb je het vochtgehalte weer op peil(vocht te kort is hoofdpijn) succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang er alcohol in je lichaam circuleert wordt er acetaldehyde, een afbraakproduct van alcohol geproduceerd. Die veroorzaakt de kater. Drink water en neem een lepel honing, eventueel op een beschuit of een toastje. Dat helpt de giftige acetaldehyde af te breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is typisch voor een alcoholvergiftiging en moet je naar de dokter. Een alcoholvergiftiging voorkom je door er vette dingen bij te eten zoals bitterballen of sommige groenten; maar ook nassi heeft dit effekt.
Er bestaat inderdaad een middel dat echt werkt tegen een eenvoudige kater en is vitamine B6. Sinds de jaren 1963 dit middel bij kilo's in apotheken werd verkocht weigeren ze de recepten ervan maar sommige vit. B-tabletten bevatten er wel veel van en belangrijker: er zit ook foliumzuur B11 in zodat verdubbelde werking bij veilige dosis ontstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pepermunt, olie of een pepermuntje zuigen kan je misselijkheid weg nemen.