Waarom wordt een man met een jongere vriendin als een oude vieze man bestempeld?

Ik ben zelf 20 jaar en heb sinds een paar maanden een vriend en hij is ruim 12 jaar ouder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ook relaties gehad met jongeren maar ik merk juist dat de levenservaring van de wat oudere man mij meer aanspreekt. Jongens zijn veel minder volwassen dan meisjes.

Het beste antwoord

Mijn man is ook 12 jaar ouder dan ik en niemand in mijn omgeving vindt hem een vieze oude man, ook al is hij wel heel oud ;-)
In het begin van onze relatie is er één persoon geweest die er ooit in negatieve zin een opmerking over heeft gemaakt, dat was een man, ongeveer dezelfde leeftijd als mijn man, maar in een huwelijk waar hij het niet naar zijn zin meer had.
Na enig doorvragen, biechtte hij op dat hij de opmerking maakte omdat hij zelf eigenlijk ook wel een jonge vriendin zou willen. Gewoon ouderwetse jaloezie dus.
Nadat ik hem erop had aangesproken heeft hij er nooit meer iets van gezegd.

Natuurlijk worden er wel eens grapjes gemaakt, maar dan leuk bedoeld. Als hij het met een oude schoolvriend over iets heeft uit hun jeugd, dan kunnen ze het meestal niet laten om even te zeggen dat ik toen nog in de luiers zat. :)

Dus als jij blij bent met jouw kerel, laat dat niet verpesten door een stelletje jaloerse mensen. Als je er behoefte aan hebt kun je ze aanspreken op hetgeen ze zeggen, maar negeren werkt ook prima.
Geniet vooral van elkaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat het niet conform de geldende norm is. Mensen willen graag dat iedereen gelijk is aan zichzelf met dezelfde levensstijl. Ik denk wel eens: Stiekem zijn ze jalours.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de omgeving jaloers is. Bij een dergelijke relatie gaat het om twee personen die er samen vrede mee hebben. Buitenstaanders staan erg snel met een oordeel klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou weet ik niet waarom men dit in jou situatie zou zeggen
je vriend is 32 jaar dat in nou niet echt een oude man...
jij bent 20..
ik vind het geen schande ik denk als je vriend 30 jaar ouder zou zijn je dit soort verhaleen achter je krijgt te horen
nee geen paniek.. veel plezier samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo de waard is..zo valt hij te barsten..moet je maar denken.

Als je omgeving iets 'raars' van je vriend denkt..zegt dat meer over hen, dan van jouw vriend.

Je moet je van de mening van anderen niet al te veel aantrekken, hoor.

Gewoon je hart volgen..en gewoon je vriend liefhebben.

En waarom ze dat soort dingen zeggen..Wat kan jou dat schelen..laat ze maar lekker hun eigen..vieze..gedachten koesteren.

Gr. Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat vooral vrouwen dit een vieze man vinden. Als man moet ik zeggen dat als ik een 32-jarige ken met een 20-jarige vriendin, ik hem een compliment moet geven. Andersom bij een oudere vrouw en een jonge kerel ook. De grens ligt wat mij beteft bij een ouder iemand met een nog niet volwassene, dan ben je een beetje smerig bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een relatie gehad met een 15 jaar oudere vrouw.
Wat ik zelf ervaren heb, is dat al je zelf er geen problemen mee hebt, waarom zou een ander dan wel een probleem moeten hebben. Dit zou een instelling van jouw moeten zijn.

Ik vind het verschil van de man=32 en de vrouw=20 helemaal niet zo groot. De man is zelf ook nog vrij jong.

Neem de bovenstaande instelling in. Want misschien heb je zelf nog grote moeite om met het leeftijdsverschil om te gaan. Of je partner.
Het heeft mij toch wel een tijdje gekost voor ik het zelf heb kunnen accepteren. Vaak gedachten, zal ik het wel doen? wat zullen anderen wel niet denken?, enz.

Zodra je het voor jezelf kunt accepteren dan zullen anderen het ook accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel eens naar dieren gekeken die nemen zelfs nog met oudjes! De mens houd er van dat alles gelijkwaardig is, Bij dieren maakt het geen zak uit.