Is het gevaarlijk om jezelf duizelig te maken?

Zoals bijvoorbeeld herhaaldelijk heel veel rondjes draaien om je eigen as.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

staat me ergens bij dat veelvuldige provocatie van het evenwichtsorgaan kan leiden tot het eerder krijgen van duizeligheid of aanvallen hiervan. Het evenwichtsorgaan (vestibulaire systeem) raakt sneller overprikkelt. Dit kan door zogenaamd oorgruis (canalith) in het evenwichtsorgaan (benigne paryxosmale draaiduizeligheid; bpdd).

Dus advies is rondjes draaien met mate!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad.

Je moet het natuurlijk niet doen als je bovenaan een trap staat, of vlak naast een afgrond, of vlak naast een erg drukke weg.

Je moet ook niet zó duizelig worden dat je moet overgeven. Je zure braaksel is namelijk niet zo goed voor je slokdarm en voor je tandglazuur.

Afgezien daarvan schuilt er geen enkel gevaar in het jezelf duizelig maken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Normaal gesproken is dat niet gevaarlijk, maar je moet er wel voor zorgen dat je niet met een flinke smak ergens tegenaan kwakt. Ga, als je duizelig bent, rustig zitten en blijf zitten tot de duizelijkheid voorbij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen dat is niet gevaarlijk.
In Arnhem in het rijnstate ziekenhuis is een duizeligheidspoli en daar gaan ze patienten onderzoeken
wat de oorzaak kan zijn voor patienten die snel duizelig
worden.
Ik ben er geweest en je wil niet weten wat er allemaal met
je gebeurd, om te testen hoe snel je duizelig wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.
Lekker om te doen.
Als je - zeg ik met nadruk - in een veilige omgeving bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks gevaarlijks aan. Geeft een heel lekker gevoel.