Wat zijn jullie ervaringen met snurken en/of slaapapneu? Welke zijn de beste middelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Alle middelen die je bij de drogist kan krijgen werken niet. Eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt slaapapneu hebt moet je daarmee naar de huisarts. Die stuurt je door naar de kno arts. Apneu zorgt ervoor dat je telkens even stopt met ademen tijdens je slaap. Hierdoor krijgt je hart telkens een optater. Er zijn meerdere mogelijkheden voor mensen met apneu, zoals een slaapbeugel, of een speciaal masker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je apneu hebt moet je naar de dokter, als je "gewoon" een snurker bent kun je sleepzzz proberen, werkt bij mijn man heel goed.
Het bestaat uit een spray die je ver achter in de keel moet spuiten en er zitten neus strips bij, die gebruikt mijn man (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je via de huisarts doorverwijzen naar de kno arts die kan je precies zeggen welke behandeling nodig is om de klachten te verhelpen .
Heeft mij ook met een kleine ingreep [dagbehandeling]van het snurken afgeholpen .
En de arts kan ook zien of het een slaapapneu is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar tips om slaapapneu te verminderen

- Overgewicht voorkomen of verhelpen;
- Niet roken;
- Niet te veel alcohol drinken voor het slapengaan;
- Geen kalmeer- en slaappillen gebruiken.
- goede slaaphygiëne