Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je in de zomer minder honger hebt dan in de winter?

Met zomer bedoel ik ook gewoon warm weer. In de winter eet ik meestal veel meer borden en op veel meer tijden dan in de zomer. In de zmer ontbijt ik ook soms niet en eet ik maar doe keer per dag...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In de winter zet je meer energie om in warmte, dat is met deze temperatuur helemaal niet nodig
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
We gebruiken een stuk minder energie, mede door de temperatuur. We hoeven onszelf niet warm te 'stoken' net als je de verwarming niet aan hoeft te doen!
Misschien krijgen we ook veel energie van de zon, de zonnekracht is in de zomer veel sterker, en waarschijnlijk nemen we daar ook flink van op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even een aanvulling op bovenstaande antwoorden. Je drinkt veel meer, dat geeft je sneller een vol gevoel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat je minder honger hebt met warm weer lijkt mij omdat je lichaam geen moeite hoeft te doen om warm te blijven. Normaal kost het warm houden van het lichaam energie, iets wat nu dus geen energie kost en dus heb je minder calorieën nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding