Hoe komt het dat je in de zomer minder honger hebt dan in de winter?

Met zomer bedoel ik ook gewoon warm weer. In de winter eet ik meestal veel meer borden en op veel meer tijden dan in de zomer. In de zmer ontbijt ik ook soms niet en eet ik maar doe keer per dag...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

In de winter zet je meer energie om in warmte, dat is met deze temperatuur helemaal niet nodig
anneliez
13 jaar geleden
We gebruiken een stuk minder energie, mede door de temperatuur. We hoeven onszelf niet warm te 'stoken' net als je de verwarming niet aan hoeft te doen!
Misschien krijgen we ook veel energie van de zon, de zonnekracht is in de zomer veel sterker, en waarschijnlijk nemen we daar ook flink van op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even een aanvulling op bovenstaande antwoorden. Je drinkt veel meer, dat geeft je sneller een vol gevoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat je minder honger hebt met warm weer lijkt mij omdat je lichaam geen moeite hoeft te doen om warm te blijven. Normaal kost het warm houden van het lichaam energie, iets wat nu dus geen energie kost en dus heb je minder calorieën nodig.