Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geneest een schaafwond het snelst?

Bij de hockey loop ik regelmatig schaafwonden op door het kunstgras (zandveld, niet op waterveld).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Frisse lucht/schoon maken. Dus niks erop plakken of om je been binden. En probeer in de toekomst een slijdingbroek, werkt perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed likken! In speeksel zit een stofje dat de wond sneller hersteld. Niet voor niks dat dieren altijd de wonden likken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi ik heb jaren op hockey gezeten en ik heb ook vaak genoeg mijn benen open geschaafd op kunstgras. Ook hele lelijke littekens aan over gehouden op mijn knieën maargoed, Aan de open lucht drogen schijnt het beste te zijn. Ook je inhouden tijdens de derde helft is een aanrader! Alcohol verdunt het bloed dus dan duurt het nog langer voor je schaafwond weer 'droog' is. Je moet goed het zand eruit halen, en als je wond niet te groot is, kun je er een gelpleister opplakken, dan houd je er geen litteken aan over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding