Waarom stinken washandjes zo snel?

Omdat ik veel last heb van de warmte, heb ik vaak een nat washandje bij de hand, waarmee ik mezelf een beetje probeer op te frissen.
Maar binnen no-time vind ik dit heel vies ruiken, niet fris in ieder geval. Ook als ik heel snel van washandje wissel en een schone neem.
Hoe komt dit? En hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Het kan ook zijn dat je te koud wast. Bacteriën gaan onder de 60 graden zeker niet dood. Als het washandje dan weer vochtig wordt dan wordt het een broeinest en gaat het snel stinken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je voorkomt dit door een pakje vochtige tissues te kopen, of snoetenpoetsers, of hoe die dingen ook heten mogen
anneliez
13 jaar geleden
Dat zijn de bacterien, en die doen het goed in deze warmte. Je kan beter billendoekjes o.i.d. nemen om jezelf op te frissen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder voor bacteriën gunstige omstandigheden (lees: dit zomerweer) verdubbelen deze zich elke 15 à 20 minuten.

Eén ''vieze'' bacterie groeit op deze manier uit tot duizenden vieze bacteriën in een paar uur en binnen 7 uur is die ene bacterie al uitgegroeid tot een miljoen bacteriën... en dat stinkt!!