hoe noem je mensen die zichzelf snijden?

heel veel mensen noemen het emo's maar dat is ut volgens mij niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Het is eigenlijk automutilatie maar gesproken uit de volksmond is het toch echt EMO!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die volksmond verbastert heel veel woorden, uitdrukkingen en termen maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat uit de volksmond klopt niet. Emo's worden vaak met automutilatie geassocieerd maar dit klopt niet. Wil iemand voor mij hier een - op geven ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat iemand zichzelf snijd vergelijken met een emo is een appel vergelijken met een peer, een emo kent "geen gevoelens" dat heeft te maken met hormonen etc etc. Iemand die zichzelf snijd heeft last van zichzelf en heeft het moeilijk, dat diegene zichzelf snijd is een kreet om hulp ookal wil die dat niet. Diegene vind zichzelf niet waardevol genoeg om te bedenken dat het niet "normaal" is om tedoen. Maar het helpt diegene om haar hoofd leeg te halen.

Andere antwoorden (7)

Automutilatie denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf automotulatie heet dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zielig. Iemand die in zichzelf snijd omdat ie zoveel woede of verdriet heeft. Of zoveel aandacht tekort heeft vind ik zielig.
Maar dat noem je emo's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij ben jij de zielige hier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde niet dat die persoo zielig is maar dat ik het zielig voor m vind :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en de meeste snijden in zigzelf
Dat noem je automutulanten, afgeleid van automutulatie maar autumutulatie is een zelfstandig naamwoord en slaat dus niet op mensen maar op een situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heet automutilatie

Fotografe Maaike Hermes heeft daar een prachtige fotoreportage over gemaakt.
www.maaikehermes.nl/res/m/?album=//Projecten/The%20Cutting%20Edge/album.xml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijzonder.
Automutulanten. Dat zegt echter nog niets over de oorzaken. Het komt voor bij mensen die heftige gevoelens hebben en daar niet mee weten om te gaan. Door de lichamelijke pijn is de geestelijke pijn beter te verdragen. Vaak hebben ze een persoonlijkheidsstoornis. Soms voelen ze juist niets als ze zichzelf beschadigen. Bij schizofrenen heb ik het ook vaak gezien. Door middel van de pijn van bijvoorbeeld een gloeiend hete douche proberen ze in de realiteit te blijven, te ervaren dat ze iets voelen.

Toegevoegd na 43 minuten:
Inderdaad, 'automutilanten', is de correcte spelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfbeschadiging heet ook wel automutilatie. Eerst een u dan een i. Dit komt het meest voor bij mensen met een Borderline PersoonlijkheidsStoornis.
Deze mensen hebben een grote angst voor verlating en een voortdurend gevoel van leegheid, en kunnen hun emoties niet goed beheersen. Daardoor wisselt hun stemming soms van de ene op de andere tel. Er is daar wel een aanleiding voor, maar die is zo klein, dat de veroorzaker dat niet doorheeft. Bijvoorbeeld een woord op de verkeerde toonhoogte gezegd. Dat maakt het erg lastig om met deze mensen om te gaan. Heb je te maken met zo iemand, dan is het verstandig een cursus te volgen bij een centrum voor persoonlijkheidsproblematiek. Zo'n cursus wordt via de ziektekostenverzekering betaald.
Borderliners zijn moeilijk in de omgang, maar daar staat tegenover, dat het geen saaie mensen zijn. Ze zijn kleurrijk en temperamentvol.