Kun je nooit fruit eten en toch gezond blijven?

Ik kan zelf niet zonder fruit, vind het veel te lekker om te laten staan. Maar ik vraag me af mensen die dat nooit eten, hoe kunnen die gezond blijven, want fruit is toch nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (7)

Fruit is natuurlijk gezond, maar tegenwoordig heb je zoveel pillen en zooi die alle mogelijke vitamines bevatten. Fruit is beter en ook lekkerder, maar ik denk dat je ook zonder kunt "overleven"..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken iemand die echt nooit fruit eet, en praktisch geen groenten (alleen door een gerecht heen zoals bij macaroni)
Deze persoon is (wonderbaarlijk) heel gezond.
Hij neemt wel vitaminenpillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kun je je vitaminen en mineralen ook uit andere middelen halen. Zelf verzuim ik ook veel te veel om fruit te nemen, terwijl ik het graag mag eten. Daarentegen neem ik dagelijks verschillende soorten tabletten met allerlei vitaminen e.d. en voel mij bijzonder goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. De fruit, dat is dus de appels enzo, en dat is dus ook de banananen enzo, en dat is dus ook de perziken enzo, de wilde maar ook de niet wilde trouwens, en dat is dus ook de tomaten enzo, maar die groeien dus aan de planten en dan doen ze van de plant afvallen en dan maken ze een nieuwe plant. En dan omdat de plant dan wil dat die fruit een beetje ergens wordt heen naartoe gebracht omdat de zaadjes drin zitten, maakt die plant dat de fruit, dus die appel en die banananane en die perziken (wild en tam) en die tomaten enzo, lekker zijn en ook met vitanimes. Zodat de dieren, die eten dan de fruit, die appels enzo en die banananane en die perziken (wild en tam) en die tomaten enzo dus, en dan laten ze de zaden vallen in de poep en dan groeien de nieuwe planten. Nou, en als wij, dat zijn de mensen dus, de fruit eten, dan vallen de zaden eigenlijk gewoon in de wc en dan groeien dus niet de nieuwe planten. Dus voor de plant moet je niet de fruit eten. Daarom is de suprdien uitgevonden, en de davitamin. Als je die eet heb je de fruit niet nodig, niet de appels en ook niet die banananane en die perziken (wild en tam) en die tomaten enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind je schrijfstijl leuk. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval duidelijk. Je moet je dus ook niet aftrekken in een zakdoek... :-))
Ik eet nooit fruit, behalve watermeloen. Wel groente. Ik ben lang gezond gebleven, nu een beetje minder, maar dat gaat wel weer over en heeft niets te maken met fruit. Ik lik ook geen vitaminepillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig zitten de vitamines ook in vitaminepillen. Maar lang niet iedereen is aan de vitaminepil dus dan is fruit echt wel nodig.

Mensen die beweren gezond te zijn zonder fruit of vitaminepillen missen die vitamines echt. Fruit staat voor weerstand. Zonder de vitamine C is je weerstand veel te laag en de kans op een ziekte vele malen groter.
Zonder deze bouwstenen kan je lichaam niet.

Je lichaam heeft het dus niet voor niets nodig.
Veel geld kosten de pillen niet en fruit is erg lekker als tussendoor zonder ervan aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de vitamines C zitten in fruit en groente ook heel veel voor het lichaam noodzakelijke mineralen.

Vitaminetabletten C bevatten slechts vitamine C..meer niet.

Vitamine C is heel belangrijk om de natuurlijke weerstand tegen allerlei ziektekiemen in stand te houden.

Ik heb eens een vrouw gekend die nooit fruit at en minimaal groente..zij was een echte broodeetster..

Zij dacht noch groente noch fruit nodig te hebben maar..

Op zekere dag werd ze blind..omdat zij alle noodzakelijke vairmines en mineralen sedert jaren ontbeerd had.

Het antwoord op je vraag is dus..Nee..je kunt groente en fruit niet ongestraft terzijde schuiven.

Gelukkig is het alleen maar een belangstellende vraag van je en eet je wèl fruit..

Gr. Ton