Waarom raakt een vrouw vaak aangetrokken door een man als ze de man niet kan ''krijgen''?

En als ze hem dan kan krijgen is ie minder aantrekkelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Misschien was de fantasie beter dan het echte werk
13 jaar geleden
Bezit van de zaak is het eind van het vermaak, geldt hier misschien ook
anneliez
13 jaar geleden
Ha, die Pimstyle;

Op dezelfde manier waarop mannen in vervoering kunnen raken van Angelina Jolie of Scarlett Johansen. Of die minder aantrekkelijk worden zodra je wèl bij ze zou kunnen scoren? Who cares?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is dan in haar ogen meer waard omdat ze zoveel moeite voor hem moet doen. Misschien is hij minder aantrekkelijk als ze hem uiteindelijk heeft want dan hoeft ze al die moeite dus niet meer te doen.
13 jaar geleden
De uitdaging.
De spanning.
Hem willen genezen.
De competitie (naar de concurrentie toe).
Ze wil die pijn voelen. (Pijnlichaam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het een soort jacht instinct , dat ze denkt van : Hij maakt het me moeilijk , en hij ziet me niet staan , dat maakt haar nog vastberadener waardoor ze helemaal niet opgeeft ! De aanhouder wint . Krijgt ze hem dan uiteindelijk , dan hoeft ze hem niet meer , omdat die dan (misschien) te moeilijk is , dus het ging zich alleen maar om het krijgen . Uitzonderingen daargelaten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een fenomeen wat zowel bij vrouwen als bij mannen voorkomt, maar van dat laatste zul je zelf minder 'last' ondervinden. En waar ook veel onderzoek naar gedaan is.

Het heeft ermee te maken dat aantrekkelijkheid een belangrijke rol speelt in intermenselijke relaties. Aantrekkelijkheid houdt in dat je je fysiek aangetrokken voelt tot een bepaalde persoon, ook wel passie of verliefdheid genoemd. Dit is een heel sterke en bijna destructieve emotie. Hierbij speelt ook nog een rol dat iemand aantrekkelijk wordt gevonden wanneer je een persoon vaak ziet en deze persoon gelijk is aan je.
Daarbij worden we ook nog eens graag omgeven door fysiek aantrekkelijke personen, omdat we deze mensen positievere karaktereigenschappen toekennen.

Door dit laatste kan het fenomeen optreden wat jij nu beschrijft.Omdat je een aantrekkelijk persoon allerlei positieve karaktereigenschappen toekent, valt dit vaak tegen wanneer je de persoon leert kennen. De persoon heeft ook negatieve kanten (want die heeft iedereen), maar dit zorgt er in dit geval voor dat het ideale plaatje niet meer opgaat. Dus wordt de persoon als minder aantrekkelijk gezien.