Kunnen bacteriën die bijv. in het openbaar vervoer op je kleding komen zich thuis verspreiden op alles wat je aanraakt met diezelfde kleding?

Bijv. ik zit op een stoel in het openbaar vervoer, vervolgens ga ik met diezelfde kleding thuis op mijn bank zitten. 's avonds zit ik met mijn blote rug op diezelfde bank, waarna die blote rug weer terecht komt in mijn bed.
Is mijn bed nu 'gevaarlijk' vies door de bacteriën uit het openbaar vervoer?

Weet jij het antwoord?

/2500

We doen niets anders dan de hele dag bacteriën verspreiden. Daar is niets mis mee en zeker niet gevaarlijk, tenzij je straatvuil in een open wond krijgt. Maar die kans is erg klein. Wat dacht je van geld? Dat is zo'n beetje het smerigste wat er is en dat hebben we dagelijks in onze handen. Gewoon alles regelmatig schoonmaken. Niets om je zorgen om te maken.

De hele wereld zit vol bacteriën en wij zelf ook; in ons lichaam leven honderden soorten. Er zijn dan ook maar weinig soorten waar we niet goed tegen kunnen en veel andere soorten hebben we juist nodig. Niets om je druk over te maken. Mensen worden alleen maar bang gemaakt van bacteriën door reclamejongens van fabrikanten die meer zeepjes e.d. willen verkopen.

goede vraag hieraan denk ik steeds als ik de jeugd zie met veel te lange broeken aanvol rafels en vies ik neem aan dat ze thuis zo op de bank zitten of op bed met 1 been onder hun kont en de dames met hele lange rokken lopen ze de trap af van het station en de rok trekt alle spuug van de traptreden mee

het is idd wel goed voor je immuunsysteem, wat denk je van probiotica als jakult, de microcultuur die daarin zit bestaat uit bacterieen uit de maaginhoud van geslachte varkens

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100