Hoe kan je iemand loslaten die jou graag mag?

Ik ben verliefd op een man die niet verliefd op mij is, maar me wel heel erg kan waarderen. Ik wil hem loslaten omdat vriendschap alleen te pijnlijk voor mij is. Hij mag niet weten dat ik meer voor hem voel.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb al een paar keer geprobeerd om hem los te laten maar elke keer zoekt hij weer contact, wat ik dan zo fijn vind dat ik de loslaatpoging opgeef. Maar dan heeft hij het weer eens over een vrouw die hij leuk vindt en dan doet dat zoveel pijn, ben ik daar zo verdrietig om dat ik zeker weet dat het het beste is als ik het contact verbreek. Het is alleen zo moeilijk, omdat hij heel lief voor me is. Ik durf hem niet te vertellen hoe gek ik op hem ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (9)

Is het wel zo dat je hem moet "loslaten""? Je hebt hem niet eens vast.
Bedenk dat eens. Geniet ervan dat hij in je omgeving is, een je welgezind mens, waarvan jij houdt.
De wereld zit vol met mensen waarvan je kan houden.

Kijk eens wat verder om je heen. Misschien vind je iemand die net zo n type is als hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem niet vertelt dat je meer voor hem voelt, dan alleen vriendschap, loop je misschien wel iets heel moois mis. Misschien denkt hij namelijk wel net zo als jij, en wil hij niet laten blijken, dat hij meer voor jou voelt dan alleen waardering.

Ga eerst eens met deze persoon lekker in gesprek over dit persoonlijke onderwerp. Als dit niks oplevert kun je het contact eventueel gaan afbouwen, door minder met hem te gaan afspreken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In bijna al dit soort gevallen is openhartigheid het beste.
Vertel hem wat jouw gevoelens zijn. Waarom zou hij dat niet mogen weten? Dan is het namelijk voor hem ook duidelijk als jij hem zegt dat het beter is dat jullie geen, of veel minder contact hebben.
Misschien voelt hij wel meer voor jou dan er tot nu toe is uitgekomen.
En anders - als het echt een lieve man is - dan begrijpt hij de situatie en ook dat hij geen contact meer moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst en vooraf veel strekte toegewenst, ik denk ook dat dit onderwerp, zo te lezen voor jou met "nuchtere"antwoorden niet goed beantwoord is. Immers jou probleem is vooral dat je bang bent voor de pijn die je van een "goed gesprek" kunt overhouden. En dat is logisch als je vanuit jou positie kijkt. Ik zou proberen een situatie te creëren waar hij jaloers zou moeten worden, als hij toch meer om je geeft dan jij denkt. Een beetje vent gaat dan in de aanval en jij hebt in ieder geval duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heb ik een soortgelijke situatie gezeten. Ik kan je vertellen wat ik heb gedaan.
Ten eerste heb ik hem toch verteld wat mijn gevoelens waren, dat was absoluut niet makkelijk, maar hij reageerde heel begripvol. En voor mij was het een hele opluchting, want ik kon eerlijk zijn over alles en dat was wel heel fijn.
Daarna ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat het niets zou worden tussen ons. Vrij snel daarna ben ik een relatie begonnen met iemand anders, achteraf kon je het zien als mijn manier om van die ene man los te komen, maar voor mij heeft dat wel gewerkt. Die relatie is vrij snel daarna uit gegaan, maar daardoor was ik wel helemaal 'los' van die ene man.

Die man en ik zijn nu nog steeds heel goede vrienden en ik kan me er nu helemaal niets meer bij voorstellen dat ik ooit verliefd op hem was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het niet zo goed.
Je wilt hem loslaten, maar je wilt hem niet vertellen dat je gek op hem bent.

Ik zou zeggen ik ben gek op je, maar ik zie dat jij dat niet op mij bent. Ik kan het echter niet langer verdragen en wil daarom je loslaten van onze vriendschap.
Dan is het klaar, hij weet het en zal dan niet meer contact met je opnemen.
Praat het dan nog even goed door. En vooral je gevoelens en emoties vertellen.

Waar ben jij nu bang voor? Wat zal er gebeuren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is dus niet verliefd op jou... dan zou ik, als het contact te pijnlijk is voor je toch eerlijk zijn en hem de waarheid vertellen.
Op deze manier 'voedt' je je verliefdheid omdat je hem blijft zien.
Straks krijgt hij een relatie (met een ander) en dan zie je dat ook nog es voor je ogen gebeuren, dat wil je toch ook niet?
In dit geval moet je hem vertellen wat je voor hem voelt, ik heb het zelf ook es een keer gedaan, met een kop als een boei en een heel warm gevoel van binnen maar ik deed het wél.
Toen bleek het wederzijds te zijn (wist ik niet van tevoren), dat kan ook gebeuren, maar het belangrijkste en stoerste van mezelf vond ik dat ik het wel heb verteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei lastig.....Vertel het hem, als het zo'n goede vriend is, heeft hij er begrip voor....jullie zijn immers allebij vrij dus geen partner die daar jaloers op kan zijn. Weer een probleem uit de wereld :) Doen!! Het lucht op....even door de zure appel heen....oprechtheid met een vriend is de beste weg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het toch hoog tijd dat je die man van je gevoelens betreffende hem vertelt , en doe je zelf verder geen pijn meer . Dan weet je hoe laat het is .