Waarom willen zoveel mensen zo lang mogelijk leven en stokoud worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stokoud wórden willen mensen wel, stokoud zijn - helemaal níét....
(woorden van mijn vader, die in september 90 wordt)

Antwoorden (10)

Omdat we zo lang mogelijk willen genieten van het leven en sommigen misschien toch bang zijn voor de dood.
De dood staat negatief bij de meeste mensen en het leven positief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, vooral voor het zo lang mogelijk willen genieten.
om dat men bang is van de dood denk ik
fremar
13 jaar geleden
Het staat zo stom om te zeggen dat je zo kort mogelijk wilt leven.
Je leeft maar 1 keer, dus moet dat moet zo lang en gelukkig mogelijk.
Veel mensen willen dit, maar is het niet gegund oud te worden.
Dit is een mooi doel om te roepen, om zo lang mogelijk te leven en onwijs oud te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze zich niet realiseren hoe het is om echt oud te zijn
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen.
Want zoveel mensen geloven of hopen dat morgen wordt een beter dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast21389;

Dat kan om meerdere redenen zijn; zo'n mooi leven hebben dat je er geen afscheid van wilt nemen. Angst voor wat er na het leven wel of niet komt. Vasthouden aan wat bekend en lief is (familie en vrienden). En misschien ook wel gewoon bang om dood te gaan. Ook zullen velen het zeggen omdat het van ze verwacht wordt; het is zeer ongepast om op een bepaald punt in je leven te zeggen dat je het allemaal wel mooi vindt en niet zo nodig meer verder hoeft terwijl je eigenlijk nog jaren meekunt. Niet eens een concrete doodswens, maar er gewoon klaar mee zijn. Genieten van het leven is natuurlijk wel een culturele norm die velen zwaar weegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat mij betreft is het omdat ik vooral nieuwschierig ben hoe het met de klein kinderen verder gaat ,maar stokoud worden zie ik erg heel erg tegen op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

(eigenlijk geen antwoordt maar het lijken me wijze woorden.)
Dus het komt er op neer dat veel mensen wel lang willen leven, maar wel gezond en zonder (lichamelijke) klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ons ingegeven , de doelstelling om zo veel mogelijk klachten vrij maximaal te genieten van het leven ! Een leven dat voor ons allen toch een keer eindigt . Het is maar voor weinigen weggelegt om bijna zorgen vrij en nagenoeg kwalen vrij stokoud te worden , om op een morgen niet meer wakker te worden !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het de strijd van het ego....het leven is ons gegeven....en veel mensen willen hierover de regie hebben en houden...hierin worden ze ondersteund door alle vorderingen die gemaakt worden op medisch gebied... Persoonlijk geloof ik niet dat dat de bedoeling is....bij onze geboorte, weten we al dat we tijdelijk op deze aarde zijn...en is het de bedoeling dat we onze natuurlijke stroom volgen. Zoals een bloem groeit, bloeit en uiteindelijk sterft...wat is daar mis mee