Hoe komt het dat als je de ene dag diarree hebt het de volgende dag weer weg is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Als het voedingsmiddel wat de darmwand deed ontsteken uit het lichaam verwijderd is herstellen de darmen zich verder weer vanzelf.
Amadea
13 jaar geleden
Dan zijn de bacterien / stoffen die je darmen op hol hebben doen slaan snel het lichaam uit. MHet hoefddoel van diarree is het kwijt raken van ongeweste gifstoffen in je darm systeem. Als je alleen iets gegeten hebt waar bepaalde stofjes in zitten, en de actieve bacterien zijn meteer dood in het maagzuur, kan je snel van het probleem af zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hetgene wat je gegeten had, en de diarree veroorzaakte, dan je spijsverteringskanaal uit is.
Bijv. een vrucht, die te onrijp was, of juist te rijp, of iets wat nét aan het bederven was, maar waaraan je het niet kon zien/proeven.

Toegevoegd na 31 minuten:
m'n tweevingerzoeksysteem speelt me weer eens parten.....spuit elluf zwijgt beschaamd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu, als dat bij jou zo werkt, mag ik je feliciteren! In veel gevallen gaat het echt niet zo. Soms duurt het dagen, maar ook wel weken! Na een vakantie in Turkije heb ik er zelfs maanden (het dreigde chronisch te worden) last van gehad. Ondanks tig kuren, dieetadviezen e.d. van de huisarts.
En mijn kleinzoontje had het enige tijd geleden, toen ca 4 maanden oud, ook weken achter elkaar. Het bleef maar terugkomen. (Volgens de arts door een lastig te onderdrukken bacterie).
Soms, als je bijvoorbeeld iets verkeerds gegeten hebt, kan het over zijn nadat je even helemaal ' leeg' bent. Dus wanneer al het 'ziekmakende' voedsel in je toilet terecht is gekomen. Men zegt dat het daarom goed is, zolang er nog wat ' binnen' is, niets anders te consumeren dan hooguit wat rijstnat en schoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je soms een prikkelbaar darm syndroom? Dan wissel je ook heel erg en reageren je darmen erg op voeding.