Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vreselijk vieze pil in keel blijven steken: hoe oplossen?

Ik verga! Al 9 minuten weigert het ding op te lossen, niet met kuchen, boeren, drinken, slikken: wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer eens een stuk ontbijtkoek door te slikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Eten! Ik zou wat brood proberen, dat neutraliseert de smaak, en als de pil zelf nog in je keel zit, zou het brood het met slikken mee moeten sleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iemand in de buurt die je op je rug kan slaan, net tussen de schouderbladen?
Maar iig rustig blijven, je kunt klaarblijkelijk nog ademhalen en uiteindelijk zal hij echt wel oplossen over verder zakken.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets vettigs of olie-achtig innemen, glijd ie zo mee ;) succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig, vrees ik. Steeds een klein beetje drinken, om de smaak weg te spoelen. Dan heb je het meeste kans dat hij alsnog oplost.

Als het een 'gevaarlijke' pil is, ga je dan morgen wel even naar de huisarts?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet een stukje koude aardappel als je dat nog hebt,of wat bruin brood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plakje ontbijtkoek kan echt wonderen doen in zulke situaties. Glijdt moeiteloos en neemt alle ellende mee..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een theelepeltje olijfolie doet wonderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was het een eenmalige pil of moet je die vaker innemen? de apotheker kan uitleg geven als die pil gehalveerd mag worden in het vervolg.
of verpulveren.
alles dus met toestemming want sommige moet je heel innemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten je moet wat eten daardoor glijd je pil misschien door of sabbel op een snoepje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je probeert te slikken, hoofd naar je borst buigen en juist niet rchting je nek! Je keelgat wordt ruimer als je je hoofd naar voren buigt. En dat is bij het slikken van grote pillen prettig om te weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pil er nog zit, wat ik waag te betwijfelen, is een stukje brood het beste middel, om hem naar beneden af te voeren.
Waarschijnlijk heeft die pil de wand van jouw keel/slokdarm flink geraakt en krijg je het idee, dat ie er nog steeds zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al met al lijkt me dit best wel gevaarlijk. Wat als zo'n moeilijk wegslikbare pil in de holte voor je luchtpijp blijft hangen.

Volgende keer misschien de pil breken en in twee delen slikken ?

Bovendien een pil altijd met voldoende water innemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de pil er nu nog zit, ga dan direct naar de eerste hulp. De werking moet vanuit de maag beginnen en niet vanuit je slokdarm en die moet je ook niet beschadigen met huis tuin en keukenoplossingen. maar vraag daar wel om advies hoe het voortaan het beste is om grote pillen of capsules in te nemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal me drilboor ff tevoorschijn halen;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding