Vreselijk vieze pil in keel blijven steken: hoe oplossen?

Ik verga! Al 9 minuten weigert het ding op te lossen, niet met kuchen, boeren, drinken, slikken: wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.6K

Het beste antwoord

Probeer eens een stuk ontbijtkoek door te slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Eten! Ik zou wat brood proberen, dat neutraliseert de smaak, en als de pil zelf nog in je keel zit, zou het brood het met slikken mee moeten sleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iemand in de buurt die je op je rug kan slaan, net tussen de schouderbladen?
Maar iig rustig blijven, je kunt klaarblijkelijk nog ademhalen en uiteindelijk zal hij echt wel oplossen over verder zakken.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets vettigs of olie-achtig innemen, glijd ie zo mee ;) succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig, vrees ik. Steeds een klein beetje drinken, om de smaak weg te spoelen. Dan heb je het meeste kans dat hij alsnog oplost.

Als het een 'gevaarlijke' pil is, ga je dan morgen wel even naar de huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet een stukje koude aardappel als je dat nog hebt,of wat bruin brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plakje ontbijtkoek kan echt wonderen doen in zulke situaties. Glijdt moeiteloos en neemt alle ellende mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een theelepeltje olijfolie doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was het een eenmalige pil of moet je die vaker innemen? de apotheker kan uitleg geven als die pil gehalveerd mag worden in het vervolg.
of verpulveren.
alles dus met toestemming want sommige moet je heel innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten je moet wat eten daardoor glijd je pil misschien door of sabbel op een snoepje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je probeert te slikken, hoofd naar je borst buigen en juist niet rchting je nek! Je keelgat wordt ruimer als je je hoofd naar voren buigt. En dat is bij het slikken van grote pillen prettig om te weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pil er nog zit, wat ik waag te betwijfelen, is een stukje brood het beste middel, om hem naar beneden af te voeren.
Waarschijnlijk heeft die pil de wand van jouw keel/slokdarm flink geraakt en krijg je het idee, dat ie er nog steeds zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al met al lijkt me dit best wel gevaarlijk. Wat als zo'n moeilijk wegslikbare pil in de holte voor je luchtpijp blijft hangen.

Volgende keer misschien de pil breken en in twee delen slikken ?

Bovendien een pil altijd met voldoende water innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de pil er nu nog zit, ga dan direct naar de eerste hulp. De werking moet vanuit de maag beginnen en niet vanuit je slokdarm en die moet je ook niet beschadigen met huis tuin en keukenoplossingen. maar vraag daar wel om advies hoe het voortaan het beste is om grote pillen of capsules in te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal me drilboor ff tevoorschijn halen;