Zie beschrijving!

Ik ben ongeveer een half jaar geleden heel hard op m'n knie gevallen en had een hele diepe schaafwond. Nu is het wel dicht, maar ik heb wel een grote blauwe plek en het doet pijn als ik erop druk. Is dat wel normaal dat ik er na een halfjaar nog steeds een beetje last van heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk kan het zijn dat je door de diepe schaafwond en val op de knie beschadigingen hebt opgelopen in je knie.
Doordat er een diepe schaafwond was kunnen kleine bloedvaatjes beschadigd raken, waardoor het omliggende weefsel wat blauw kan kleuren. Dit zie je met name bij warmtewisselingen (koude of warmte) extra goed.
Het lichaam gaat in de dagen-weken-maanden na het ongeval hard aan de slag om de boel weer te repareren. Dit vindt veelal plaats in de aanleg van littekenweefsel. Dit wordt kriskras aangelegd en moet door het belasten van de knie weer in goede positie komen. Dit duurt vaak een maand of 9
Tevens kan het zo zijn dat er lichte 'wildgroei' van zenuweindeinde zijn. Doordat deze zijn beschadigd kunnen de uiteinde van de zenuwtakjes overmatig gevoelig worden bij aanraking of druk.
Indien je ook nog hard op je knieschijf gevallen bent kan het zijn dat je een botkneuzing hebt. Ook dit kan een groot aantal maanden duren wil het weer volledig weg zijn.

Kort samengevat; kan dus normaal zijn dat je er nu na een 1/2 jaar nog last van heb bij erop drukken en de knie verder als gewricht zijnde geen klachten geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit klinkt als een gevalletje: Ga eens naar de dokter.
Ik vind het niet normaal dat je na een half jaar nog steeds zulke klachten hebt, maar ik ben dan ook niet medisch onderlegd. Jouw huisarts heeft hier wel voor gestudeerd en hij/zij zal je ongetwijfeld vertellen of dat al dan niet normaal is.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens +
Als je na een half jaar nog problemen hiermee hebt, dan moet je naar de huisarts.

Knieën zijn wel moeilijke plekken voor je lichaam om te genezen. Hetzelfde geldt voor ellebogen.

Maar ga naar de huisarts..................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebroken / gescheurde knieschijf. Go see the doctor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knie is een heel kwetsbaar gedeelte van ons lichaam, val je heel hard op je knie, dan kan hij gekneust zijn, als dat zo is, dan kan het wel meer dan een jaar duren voordat de pijn helemaal weg is.
Wat echter heel vreemd is, dat je schrijft dat je na een half jaar nog steeds een grote blauwe plek hebt, is dit een foutje in je toelichting, of is dat echt zo?
Ga er dan mee naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens. Ik ben jaren geleden gevallen met schaatsen en de plek is nog steeds gevoelig, vooral als ik op mijn knieën zit. Dus inderdaad kwetsbaar. Een blauwe plek zo lang lijkt me niet goed. Pijn ook niet, maar het kan wel gevoelig blijven.
Dat is niet normaal. Wat je beschrijft duidt op een beschadiging, een breuk of iets dergelijks, die het lichaam zelf niet heeft weten te genezen. Een blauwe plek/bloeduitstorting is doorgaans na een paar weken wel weg. Of het oud of vers bloed is maakt niet uit. Het is sowieso verstandig om je huisarts even te laten kijken, want als het na een halfjaar nog niet genezen is blijf je er hoogstwaarschijnlijk last van houden zonder behandeling. Grote kans dat de chirurg er aan te pas moet komen maar met een beetje mazzel valt de ingreep ontzettend mee.