Wat is een echt goed jeugdboek tussne de 10 - en 15 jaar?

Ik heb wel veel boeken, maar ik ben op zoek naar een boek dat een andere stijl heeft. Wat is een goed boek? Of een aanrader?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De Vlinders-serie. Geschreven door 4 verschillende bekende jeugdboekenschrijvers Lydia Rood, Daan Remmerts de Vries, Nanda Roep en Hans Kuyper. Het gaat over 4 personages (2 jongens en 2 meisjes) die bij elkaar in de klas zitten in de brugklas. Elke schrijver schrijft over zijn eigen hoofdpersoon. Het leuke is dat de personen bij elkaar voorkomen in het boek, soms heel centraal, soms op de achtergrond.
Het gaat over de belevingswereld van ongeveer 12-14 jarigen. Brugklas, vrienden, verliefd worden, ouders enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

ken je de "kippenvel" boeken
mijn kinderen hadden de hele serie
erg mooie boeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"kruistocht in spijkerbroek"
van Thea Beckman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik in die leeftijd erg leuke boeken vond en nu nog steeds vind.
Is de serie van de Kameleon.
Er zijn 60 boeken uitgekomen onder de schrijver Hotze de Roos, onder pseudoniem zijn er nog 3 aantoegevoegd door P. de Roos.

Deze serie gaat over een tweeling die heel erg op elkaar lijkt.
Hun vader heeft een smederij.
En de jongens hebben een hele snelle boot dat in verschillende kleuren kan veranderen.
De boot ziet er niet uit, de mensen die voor het eerst dit bootje zien verwachten niet dat dit bootje zo snel gaat.
Met hun boot en plaatselijke vrienden beleven ze vele spannende avonturen.

Er zijn overigens ook al 2 films over gemaakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Reunie van Simone van der Vlugt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Kinderen van Moeder Aarde van Thea Beckman
De andere 2 delen van het boek zijn ook erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jeugdboeken van Henning Mankell!

Hij is een zweedse schrijver en zijn schrijfstijl vind ik erg goed. Het leest heel fijn en snel.

- Een geheim genootschap
- Reis naar het einde van de wereld
- Gezichten in het vuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeugdboeken van Roald Dahl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja! Thea Beckman, de moeder Aarde serie en ook Hasse Simons dochter is erg mooi. Het leuke aan haar boeken is dat ze spannend schrijft en niet perse voor jeugd. Haar hoofdpersonen zijn altijd stoer en met een eigen wil. Meestal schrijft ze over een andere tijd of een ander land maar altijd heel herkenbaar. en haar boeken zijn lekker dik...je gaat er helemaal in op.
Ook mooi; Heksenkind en Juniper van Monica Furlong.
heel populair nu bij kinderen, de Hoe overleef ik...' serie van Francine Oomen.
uitgeverij Lemniscaat heeft op internet en op papier een eigen krant, met daarin allemaal voorstukjes en hoofdstukken uit hun boeken. Zo kan je goed zien wat je aanspreekt.
veel leesplezier! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'IJzige poppen' van Theo Hoogstraaten vond ik vroeger altijd heel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twilight boeken, Wolfsroedel, Harry Potter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en een + voor Floortje Zwigtman (Wolfsroedel). Het je de Groene bloem-trilogie van haar gelezen...?
De boeken van Carry Slee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar hou je van?
Ale je van fantasy houdt, vind ik Het oneindige verhaal, van Michael Ende heel goed, zijn andere boeken ook trouwens.
of de macht van het zwaard, van Anne west (4 delen)
Of boeken van Terry Pratchett zoals Wintersmid, of de vrijgemaakte ortjes.
Heb je een bibliotheekabonnement?
Volgens mij kun je op jouw leeftijd nog gratis lenen, en dan kun je rustig af en toe een "verkeerde"keuze maken.
Want je smaak kan nog wel n paar keer veranderen
anneliez
13 jaar geleden
Harry Potter... de hele serie! Het oneindige verhaal van Michael Ende is ook geweldig...
De 'Roos' triloge van Doris Heinemann, ('De tocht naar morgen', 'In de macht van de roos', en 'Het zwaard van de koningin' ) heeft op mij en mijn kinderen een onuitwisbare indruk gemaakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duiventil....
heel mooi.. hij is wel christelijk ik weet niet wat jij ben?

Toegevoegd na 54 seconden:
en anders boeken van hansmijnder

1 leuke daarvan is bruggers.