Geen wekker zetten?:)
vragen aan ouders/buren/broertje/zusje of ze stil willen zijn ochtends.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door rust te vinden in jezelf,ook valeriaan goede nachtrust wil wel eens helpen en kost maar iets van 2 euro bij kruidvat ze zijn er ook in druppel vorm voor in de hee of glas water is zeker aan te raden.,toen ik angst en paniek aanvallen had en altijd lag te malen heeft het mij ontzettend goed geholpen,een goed boek lezen in bed helpt wel eens.Probber het zou ik zeggen het is een natuurlijk product en niet op dokters recept.
sterkte en succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bij mij geholpen heeft:

* zorg voor een rustige opgeruimde kamer.
* laat je laptop, mobiel en ipod etc beneden.
* Eet gezond en sport 2 uur voordat je gaat slapen.

waar ik nu achter gekomen ben is dat je na 9 uur slapen alleen duffer word en dat je na 8 uur lekker fris en uitgeslapen bent.

als bovenstaande niet helpt kan je langs de dokter gaan en daarna zou ik pas pilletjes slikken om goed door te kunnen slapen..

mijn fout was dat ik sliep met laptop onder mijn kussen. ik sliep 3 uurtjes effe gamen weer 3 uur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door alles los te laten en te verwerken van de dag, zodat je ontspannen naar bed gaat.
Anders kun je ook ontspanningsoefeningen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan druppels zijn inderdaad een fijn hulpmiddel. Wat ook wel eens wil helpen is je gedachtes opschrijven. Je hoofd legen voor het slapen gaan. Hoeven niet altijd diepzinnige gedachtes te zijn. Kan ook bv zijn wat je gedaan hebt vandaag, wat je morgen nog allemaal wilt doen... Hele simpele dingen maar ze houden je soms wel bezig snachts. Snachts is het stil, donker en kunnen je gedachten de vrije loop gaan. Soms worden dingen dan groter dan dat ze zijn. Schrijf je ze op, zijn ze uit je hoofd. Is een tip. Maar ik weet hoe vervelend het is als je niet lekker kan doorslapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan wat de oorzaak is.
Als je vroeger altijd wel door kon slapen zou ik gaan zoeken wat er veranderd is waardoor het nu anders is.
Piekeren en malende gedachten doordat je overdag te druk
bent kan een oorzaak zijn die je moet bestrijden met bezigheden die je op andere gedachten brengen en/of zorgen
voor ontspanning.
Aan sport doen kan zorgen voor ontspanning door inspanning.
Daarnaast (of tegelijk) werkt een sauna erg ontspannend heb
ik persoonlijk ontdekt.
Doordat je lichaam hard moet werken om de temperatuur te regelen ben je na afloop lekker moe en is slapen vast geen
probleem meer.
Misschien ben je iemand die maar weinig slaap nodig heeft.
In dat geval zou ik gerust een uurtje later naar bed gaan.
Slaapverwekkend dit verhaal gaaaaaaaaaaaaap:-)