Airco en gezonheid?

Wat gebeurt er met je lichaam als je uit de 18graden in de auto, ineens in 34graden stapt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je lichaam krijgt een enorme temperatuursverschil te verwerken
je bloed gaat ineens harder stromen en daar kan je door flauw vallen
en airco's als ze niet goed onderhouden worden kunnen grote ziekte verspreiders zijn
veel keel klachten worden veroorzaakt door airco's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Hakunamatata;

Er is inderdaad een risico om door de warmte bevangen te raken, maar als je in normale conditie bent is die kans maar klein. Maar waarom zou je de airco ook zo koud zetten? Veel prettiger is het om de boel een aantal graden lager dan de buitentemperatuur te houden, dan komt de klap ook niet zo hard aan. Nog beter is het om na een lange rit op de laatste paar kilometer een raampje op een kier te zetten of de temperatuur wat op te schroeven, waardoor je een beetje went aan de warmte. Ook schijnt het beter voor de airco te zijn om deze al iets eerder uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het uitproberen.
Maar je merkt het al als je boodschappen doet. Je kunt er enorme, bonzende hoofdpijn van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de 18 graden in de auto en de 34 graden buitenlucht, zit een verschil van16 graden.

Maar stel dat het in de winter flink vriest, zeg maar -10 graden en binnen is het 22 graden, dan is het verschil 32 graden!
Ga je met dit weer winkelen, dan loop je van binnen naar buiten, weer naar binnen enz., hier ligt niemand van wakker en niemand valt er van flauw, dus zal het wel best meevallen met de gezondheid bij een temperatuurverschil van 16 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja, dat klopt. Maar toch voelt het anders.....
Deze week stapte ik uitde auto 19 naar buiten 35. Dat kwam wel even aan zeg maar....