Wat is de beste Manier om blaren op voeten te voorkomen?

Van te voren intapen? Van te voren blarenpleisters plakken? Of beter niets van te voren en pas achteraf verzorgen? Ik weet van te voren al precies waar de blaren komen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Pleisters doen heb bij mij altijd goed.
Als je de blaren achteraf pas gaat verzorgen heb je ten eerste pijn. Kans dat ze openknappen is ook groot en je kunt voor een tijdje geen schoenen meer aan zonder pleisters.

Voorkomen is beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg in elk geval dat de schoenen goed passen en ademen. Bij knelpunten ontstaan het eerst blaren of andere schade.
Bij mij persoonlijk verschijnen op de hiel , na een hele lange/warme trip, het eerst problemen. Daar breng ik dan ook meestal vooraf iets van pleister aan , want wat eenmaal stuk is, veroorzaakt veel last en pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je voeten in een uitstekende conditie verkeren is de beste manier om blaren op je voeten te voorkomen.

Dit kun je bereiken door tevoren veel te trainen en dus veel te wandelen.

Ik loop al vele jaren zo'n twee tot drie uur per dag en heb nooit last van blaren gehad.

Gaat het echter om nieuwe schoenen met een beetje hard stukje leer erin..

Plak dàn een pleistertje om de te beschermen plaats op je voet.

Zodra je thuiskomt van een niet al te lange wandeling..dien je het pleister te verwijderen en je voet te behandelen ..even te masseren..met een vette zalf.

Uierzalf bijvoorbeeld..Neem echter géén creme..dat is alleen maar luxe en lang niet zo goed als de echte..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie tip bedankt!
Zelf voor de 9e keer de vierdaagse nijmegen gelopen, en
uit mijn ervaring kan ik het volgende zeggen

80 tot 90% van de deelnemers loopt blaren op,zeker met
warm weer of regen.

Uit ervaring uit de trainingstochten weet je op welke plek
bij jou de blaren ontstaan, deze plekken kan je vooraf
afplakken met tape, (dakpansgewijs) na het afplakken even insmeren met poeder, anders rolt het op.

Als je toch een blaar oploopt, eerst heel goed ontsmetten,
De naald ook ontsmetten,en dan doorsteken, niet het
hele vel van de blaar weghalen dit maakt het infectie gevaar alleen maar groter.
Weer ontsmetten, en een ruime pleister opplakken.

Natuurlijk zoals al vermeld zijn goed passende schoenen,
met een goede stevige zool ( schoenen met een slappe zool, daar ga je scheef in lopen,en veroorzaakt blaren ) van heel groot belang.

Naadloze sokken zijn ook een aanbeveling.

Toegevoegd na 18 minuten:
Niet je voeten vooraf insmeren met zalfjes e.d , dit maakt
je voeten zachter, en bevorderd blaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om blaren te voorkómen is door te gaan wandelen op ingelopen schoenen die een maatje groter zijn dan je gewone schoenmaat en daar speciale naadloze wandelsokken in te dragen. In mijn bergschoenen heb ik nog nooit blaren opgelopen!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik over de schoenenkeuze niets (meer) te zeggen. En die zijn niet zo fijn :-(
Schoenen moeten zich perfect vormen om je voeten.
Dat kun je bevorderen door ze vol te laten lopen met water, en ze nat aan te trekken, en ze een paar uur aan te houden.
Daarna drogen ze op in de vorm van je voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je nieuwe schoenen hebt pleisters doen op de zere plekken als je denkt dat je aan je schoenen gewendt bent kun je ze af doen