Wat kunnen we zelf doen om onze kansen om te overleven te maximaliseren als het nieuwe griepvirus in Nederland tot een epidemie leidt?

Stel dat het gebeurt. Dan moet je proberen de ziekte niet te krijgen maar je moet ook genoeg voorraden hebben want mensen gaan misschien wel hamsteren.

Hoe bereid je je het beste voor als het meest negatieve scenario werkelijkheid wordt? Wat moet je doen en wat niet?

Welke plekken en situaties kun je het beste zoveel mogelijk mijden om besmetting te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Totdat er een oplossing in de vorm van een vaccin is, iedereen die besmet is als de pest te ontlopen... Meer kun je niet doen vrees ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel je dat eens voor....iedereen ontloopt uiteindelijk iedereen...dat wordt wel een hele vreemde wereld...ik denk dat dat geen oplossing is, want op een onbewaakt moment kom je dan toch wel iemand tegen van wie je niet eens weet dat hij/zij besmet is..

Andere antwoorden (3)

Als het meest negatieve scenario werkelijkheid wordt kun je beter alvast met een stevig overlevingspakket op Rottum wonen.
Maar het is vooralsnog erg onduidelijk hoe gevaarljk het varkensgriepvirus is.
Met het vogelgriepvirus vielen er ook veel slachtoffers in vooral China, maar buiten Azie is er uiteindelijk niet veel gebeurd en ik zie dan ook geen reden waarom dit nu wel zou gebeuren. Er zijn wel mensen ziek in de VS maar er zijn daar nog geen alarmerende dingen aan de hand.
Eerst maar even aankijken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk jij dan maar lekker aan.
Zo gezond mogelijk leven, in alles. probeer je weerstand te verhogen met voedingssuplimenten.Leef zo regelmatig mogelijken eet en drink niets wat minder of niet gezond is. Drink veel water. Vermijdt grote lichamelijke inspanningen. Ontlopen kan je het niet, alleen je goed voorbereiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit Nederland vertrekken naar een land waard de ziekte zijn koers al heeft gelopen.